مقام پنجمی آسیا برای تکواندوی بانوان؛

مداح: تمرکزمان روی اینچئون است/ خدابنده به رنکینگ خوبی می رسد

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: تمرکز بانوان تکواندوکار روی بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی است.

مینو مداح در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ درباره رقابت های قهرمانی آسیا عنوان کرد: در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا اکرم خدابنده با ناداوری مغلوب حریف چینی اش شد و به مدال نقره رسید و در غیر این صورت مدال طلا از آن ایران بود در وزن شکرانه ایزدی هم همین اتفاق افتاد و ما یک مدال مسلم طلا را از دست دادیم که اگر این دو مدال طلا برای ایران می شد، بجای پنجمی آسیا نایب قهرمان قاره می شدیم.

وی افزود: نتایج کسب شده توسط تیم دختران بازخورد خوبی داشت چون با وجود ناداوری‌ها از 6 بازیکن حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا چهار تکواندوکار صاحب مدال شدند، اما حقمان بیش از این مدال‌ها بود چون در اوزان ششم و هشتم می توانستیم مدال طلا بگیریم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان با اشاره به مشکلات موجود در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: مشکلات زیادی در ازبکستان داشتیم. رقابت‌ها با قوانین قدیم برگزار شد و برگزار کنندگان مسابقات از شیاپ چانگ شش گوشه استفاده نکردند. هر جا هم که احساس خطر کردند قوانین جدید مورد قبول واقع شد. به همین دلیل داوری‌ها خیلی اذیتمان کرد. خوشبختانه مسئولان شاهد بودندو شرایط را از نزدیک دیدند.

وی ادامه داد: پریسا فرشیدی در حالیکه 9 بر هفت از حریفش پیش بود با 6 اخطاره شدن روحیه اش را از دست داد و در پایان مسابقه با اختلاف یک امتیاز بازنده شد. واقعا در حق ملی‌پوشان ایرانی اجحاف شد در حالیکه مستحق مدال طلا در دو وزن بودیم اما نگذاشتند.

مداح با اشاره به مقام پنجمی تیم ملی بانوان در قاره آسیا یادآور شد: اولین اعزامی های تیم ملی بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی داشتند و به مدال نقره و برنز رسیدند. اگر دو مدال طلا می گرفتیم بجای چینی‌ها دوم آسیا بودیم.

وی درباره مدال نقره اکرم خدابنده تصریح کرد: این مدال در رنکینگ المپیکی این تکواندوکار تاثیر بسیار مثبتی دارد چون رقابت‌های قهرمانی در بین تورنمنت های ردیف G2 قررار دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه مهمترین هدف بانوان حضور موفق در بازی های آسیایی اینچئون است، گفت: برای رقابت های اینچئون به طور حتم مسابقات انتخابی خواهیم داشت تا اردوهای تدارکاتی تیم ملی را هر چه زودتر آغاز کنیم. تصمیم نهایی در این مورد را فدراسیون می گیرد.

وی افزود: قراردادم با فدراسیون تا بازی های اینچئون است اما بانوان شانس المپیکی شدن را تنها در رقابت‌های انتخابی قاره ای که در سال 2015 برگزار می شود را ‌دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.