تبریز/

تأکید بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی روستائیان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی روستائیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ارسلان فتحی پور، در بازدید از روستای سیل زده اینجار در شهرستان هوراند گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال های اخیر اقدامات شایسته ای برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی انجام داده ولی جا دارد روستائیان نیز نسبت به مقاوم سازی اماکن مسکونی با استفاده از تسهیلات کم بهره اقدام کنند.

وی افزود: باید قبل از وقوع حادثه نسبت به چگونگی کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان در کمک رسانی به مردم روستای سیل زده اینجار در شهرستان هوراند شد و گفت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن وضعیت در این روستا به حالت عادی برگردد.

فتحی پور، در این بازدید با حضور در منازل سیل زدگان از نزدیک مشکلاتی را که سیل برای مردم ایجاد کرده بود مشاهده کرد.

نماینده مردم شهرستان های کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، به حادثه دیدگان قول داد در اولین فرصت مقدمات تسهیلات لازم جهت جبران خسارت آنان را فراهم سازد.

فرماندار شهرستان هوراند نیز، در این بازدید با اشاره به مشکلات بوجود آمده گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل با حضور در این روستا تلاش می کنیم تا با همکاری دستگاه های خدمات دهنده سرپناه های خسارت دیده ترمیم و بازسازی شوند.

ابراهیم فریاد خواه، افزود: متأسفانه در اکثر حوادث، مقاوم نبودن مسکن روستایی منجر به تلفات و خسارات شدید می شود و ضروری است روستاییان با تسهیلات کم بهره نسبت به مقاوم سازی مساکن روستایی اقدام نمایند.

وی، همچنین با تأکید بر بیمه کردن محصولات کشاورزی از طرف روستائیان، از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز خواست هر چه سریع تر نسبت به تأمین خسارت زیان دیدگان باغات روستای اینجار اقدام نمایند.

فریادخواه، گفت: متأسفانه در اثر وقوع سیل 80 درصد از تأسیسات زیربنایی روستای اینجار آسیب دیده است.

گفتنی است سوم خرداد ماه امسال جاری شدن سیل باعث آبگرفتگی منازل و تخریب کامل دو واحد مسکونی روستاییان و واژگونی 12دستگاه خودرو در روستای اینجار شهرستان هوراند شد.

اضافه می شود: روستای اینجار از توابع شهرستان هوراند دارای 225 خانوار و 850 نفر جمعیت بوده و شغل اصلی آنها دامداری و کشاورزی است.

 
انتهای پیام/س
برچسب ها: واحد ، مسکونی ، مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.