واکنش افخم نسبت به موضع‌گیری وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران:

جنایت‌های بشری آمریکا جایی برای اظهارنظر آنان در این زمینه نمی‌گذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان را رد کرد و گفت: عدم روشنگری در مورد جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی‌مجازات گذاشتن مرتکبین جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام ، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران همه مواردی است که جایی برای اظهار نظر امریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی‌گذارد.

‌به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان "مرضیه افخم" اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان را رد و تصریح کرد: عدم روشنگری در مورد جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی‌مجازات گذاشتن مرتکبین جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران همه مواردی است که جایی برای اظهار نظر امریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی گذارد.
 
وی ادامه داد: وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به نام فردی درباره موضوع اعدام در ایران موضعگیری نموده که این فرد به جهت عضویت در گروههای تروریستی و مشارکت در اقدام تروریستی و کشتن افراد بیگناه مجازات شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: در حالیکه مردم بی‌دفاع و بیگناه در کشورهای مختلف صرفا با ادعای مبارزه با تروریسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین قتل عام می‌شوند و تعداد انسان‌هایی که به‌ دست تروریست‌ها جان خود را از دست میدهند رو به فزونی گذاشته است تداوم نگرش صرف سیاسی و گزینشی به این پدیده ضد انسانی برای تامین اهداف و منافع جای تاسف بسیار دارد.
 
افخم در پایان مسئولیت همه کشورها برای ارتقاء وضعیت حقوق بشر در سطح جهان و مبارزه همه جانبه و قاطع با پدیده ضد بشری تروریسم را یاد آور شد.
برچسب ها: واکنش ، افخم ، موضع ، حقوق ، بشر ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار