وزیر بهداشت خبر داد

لزوم مشوق سازی دولت و مجلس در اطمینان بخشی اقتصادی به مردم

قبل از ابلاغ سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت، برنامه هایی را در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی توسط بهورزها شروع کرده ولی تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم.

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: قبل از ابلاغ سیاستهای جمعیتی وزارت بهداشت، برنامه هایی را در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی توسط بهورزها شروع کرده ولی تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی داریم  اما در این مدت خیلی خوب پیش رفته ایم و آنچه از ما انتظار است، کارنامه است که باید افزایش پیدا کند.

وی افزود:در مورد تعداد جمعیت که بخشی از کار وزارت بهداشت است دولت و مجلس هستند که باید به بند بند سیاست‌های ابلاغی توجه کنند و یک اطمینان بخشی در زمینه اقتصادی برای مردم بوجود بیاورند.

وی ادامه داد: در گذشته این جهت گیری‌ها صحیح نبوده و عمدتا این کار در وزارت بهداشت انجام می شده و ما آنها را به شکلی توانستیم تغییر دهیم ولی عملی  که باور پیدا کنند کم کاری است که 20 سال انجام می دادند و باید تغییر جهت پیدا کنند و نیاز به فرهنگسازی  دارد.

وی تصریح  کرد: تاکنون 5 همایش برگزار شده و ما قصد ادامه‌ی این همایشها را داریم تا کسانی که در این حوزه خدمت می کنند به این باور ملی برسند که این سیاستها یک ضرورت است.

دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: مردم پذیرفته اند که کاهش جمعیت یک خطر جدی است که کشور را تهدید می کند و ما در مورد زایمان طبیعی و ناباروی، مشوقهای جدیدتری را تعریف خواهیم کرد تا این جهت منفی تغییر پیدا کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.