مروری بر صحیفه کامله سجادیه ترجمه استاد آیتی چاپ سروش

انتشارات سروش همزمان با میلاد مسعود چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت ، زین العابدین، حضرت علی بن الحسین (ع) کتاب شریف " صحیفه سجادیه" را که مشتمل بر دعاهای این امام بزرگوار است را بازمعرفی می کند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ کتاب "صحیفة سجّادیه" مجموعه ای از ادعیه و مناجات های امام چهارم، علی بن حسین زین العابدین(ع) است که مشتمل بر 54 نیایش و دارای مضامین اعتقادی، فضیلت های اخلاقی، سنت های الهی، شرافت های انسانی، مساول اجتماعی، فرهنگی و ... است.

صحیفه سجادیه که به "زبور آل محمد(ص) و انجیل اهل البیت(ع) و اخت القرآن" نیز معروف است رازها و نجواهای کسی است که او را سرور ساجدان و پیشوای مشتاقان و زیور عابدان خوانده اند. چون در صحیفه سجادیه برای مسائل گوناگون و نیازهای مختلف انسان دعایی آمده است به آن صحیفه کامله و کبیره نیز می گویند که به همه ابعاد انسانی پرداخته است و راوی آن نجم الدّین بهاءالشرف علوی است.

نخستین راویان صحیفه نیز فرزندان امام سجّاد (ع) یعنی محمد بن علی و زید بن علی بوده اند. امام محمدباقر(ع) این ودیعت را به فرزند خود امام جعفر صادق(ع) سپرده اند و زید بن علی آن را به فرزند خود یحیی بن زید داده است. متوکل بن هارون کسی است که با یحیی بن زید دیدار کرده و یحیی چون پیشگویی شهادت خود راشنیده صحیفه ای را که در نزد او بوده به متوکل داده است تا به مدینه ببرد. سرانجام هم این صحیفه به دست راوی، بهاءالشرف علوی، می رسد و اینک یکی از کتب ارزشمند شیعیان جهان محسوب می شود.

مرحوم استاد عبدالمحمد آیتی در مجلد منتشر شده از سوی انتشارات سروش با ترجمه ای روان و شیوا و البته محققانه و کامل به صورت نیایش به نیایش منتشر شده و مترجم در این مسیر تلاش فراوان و اهتمام جدی داشته است.

چاپ هشتم این اثر در 378 صفحه، دو هزار نسخه و با قیمت 150000 ریال از سوی انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شده و در اختیار علاقمندان به متون دینی و مذهبی و مشتاقان کسب معارف الهی قرار گرفته است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: ادبیات ، سروش ، انتشارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.