تغذیه در محیط کار باید متناسب با میزان تحرک فرد باشد

در غذای خود گوشت کم چربی (به ویژه ماهی و مرغ) به شکل کبابی یا آب‌پز، سبزی‌های تازه و سالاد، نان‌های سبوس‌دار، حبوبات و ماست کم چرب مصرف کنید.

دکتر فرحناز منتقمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تغذیه در محیط کاری باید متناسب با میزان تحرک فرد باشد زیرا در بازده کاری افراد تأثیر زیادی دارد افرادی که شب کار هستند، لازم است وعده اصلی غذای خود را در بعد از ظهر و یک وعده غذایی در نیمه زمان شیفت میل کنند.

وی ادامه داد: غذاهای چرب و سنگین و پر ادویه که سبب خواب آلودگی و کاهش کارایی می‌شود مصرف نکنند. در غذاهای خود گوشت کم چربی (به ویژه ماهی و مرغ) به شکل کبابی یا آب‌پز، سبزی‌های تازه و سالاد، نان‌های سبوس‌دار، حبوبات و ماست کم چرب مصرف کنند.

این متخصص تصریح کرد: از انواع مواد پروتئینی، حبوبات، تخم مرغ استفاده کنند، شیر و مواد لبنی کم چرب از جمله ماست، پنیر و کشک نیز علاوه بر تأمین املاحی مانند کلسیم و فسفر، از منابع خوب پروتئین به شمار می‌روند.

منتقمی در پایان اظهار داشت: غذاهای پروتئینی با افزایش ناقل‌های شیمیایی در بدن سبب افزایش هوشیاری و رفع خواب آلودگی می‌شوند. مصرف یک لیوان شیر کم چرب همراه با 2 عدد خرما قبل از خواب در بهبود خواب کارکنان مؤثر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، تحرک ، کلسیم ، فسفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار