مرگبارترین دستگاه اختراع شده برای زیبا شدن + تصاویر

یکی از وسایل بسیار پر فروش در سراسر دنیا اثرات بسیار خطرناکی بر سلامت بدن انسانها از تاریخ ساخت خود تا به اکنون داشته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در مراکز پزشکی NYULANGONE در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به تازگی دریافته‌اند استفاده از دستگاههای برنزه کننده پوست حتی چنانچه با احتیاط صورت گیرد و سبب سوختگی پوست نشود می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست از نوع ملانوما را تا حدی زیادی بالا ببرد.

گفتنی است، براساس تحقیقات این تیم دانشگاهی به مدیریت دکتر جنیفر استین که در مجله  THE JOURNL NATIONAL CANCER به چاپ رسیده است.

کارشناسان با مطالعه بر روی 900 فرد مبتلا به سرطان ملانوما بین سالهای 2004 تا 2007 در رده سنی 25 الی 59 ساله دریافته‌اند که 57 درصد از مبتلایان در دوران جوانی از تختهای برنزه کننده استفاده کرده‌اند.

علاوه بر استفاده از تختهای برنزه کننده همانند نوع، جنس و رنگ و پوست، وجود کک و مکهای پوستی سابقه ابتلا به سرطان پوست در خانواده و همینطور عادت به استفاده از کرمهای ضد آفتاب از موارد تاثیرگذار ابتلا به سرطان پوست در این افراد بوده است.

کارشناسان با مطالعه بر روی DNA این افراد همچنین دریافته‌اند استفاده از تختهای برنزه کننده می‌تواند سبب تخریب سلولهای DNA بدن و مستعد شدن آن به ابتلا به سرطان گردد.

پزشکان توصیه اکید می‌کنند افراد حتی به صورت اتفاقی و تفریحی از این وسایل برای برنزه کردن پوست خود استفاده نکنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار