بازار مسکن/

ليست تازه از قيمت آپارتمان +جدول

ستون امروز نبض بازار به بازتاب واکنش یکسری از متقاضیان خرید مسکن در رابطه با وضعیت کنونی حاکم بر بازارمسکن از لحاظ قیمت‌های پیشنهادی فروش و رفتار فروشنده‌ها پرداخته است که به نکات جالبی اشاره مي‌كند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛یک متقاضی در بازار مسکن برای مانع شدن از افزایش قیمت در بازار مسکن پیشنهاد کرد: یکی از اقداماتی که برای کنترل قیمت مسکن می‌تواند موثر باشد، تعيين مهلت استفاده برای ساخت زمین‌های باير است که شرایط ساخت را دارند، اما به‌دلیل صعود قيمت طی مرور زمان، ساخت آنها به تعویق می‌افتد. در این موارد شهرداری‌ها می‌توانند برای مالکان زمین‌های موجود در همه شهرها با تعیین مهلت ساخت برای آنها مالیات سنگین در نظر بگیرند و این امر می‌تواند در رونق ساخت‌وساز، افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت مسکن بسیار موثر باشد.


وی در ادامه افزود: با زیر نظر گرفتن این دسته از مالکان هم از کمبود عرضه جلوگیری می‌شود و از طرف دیگر احتکاری که در نهایت به گرانی موجب شود در بازار مسکن صورت نمی‌گیرد. همچنین منتقد دیگری از وضعیت حاکم بر بازار مسکن، عنوان کرد: در حال حاضر اکثر سازنده‌ها از ابتدای سال جديد به طور چشمگیری قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای خود را بدون توجه به نرخ تورم و نرخ ارز با نوسان رو به رو کرده‌اند درحالی که هميشه تورم ابتدا از نرخ ارز و مواد اوليه شروع می‌شد، اما اين مرتبه تورم با رفتار این چنینی فروشنده از بازار مسكن دارد شروع مي‌شود.

نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار