تاریخچه و ترکیب تیم ملی اسپانیا

مدافعان قهرمانی در پی کسب جامی‌دیگر

تیم ملی فوتبال اسپانیا، متشکل از ستاره‌های فوتبالی درخشان ویکی از مدعیان اصلی جام بیستم به حساب می‌آیند، ماتادورها در پی حفظ عنوان قهرمانی هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسپانیا یکی از کشورهای حاضر در بین 32 کشور راه یافته به رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل است. به همین دلیل به بررسی این کشور پرداخته‌ایم.

**نام و تاریخ اسپانیا


اسپانیا از کلمه رومی هیسپانیا گرفته شده که عده‌ای آن را گویش شاعرانه واژه یونانی هیسیپریا می‌دانند که به معنای سرزمین غرب است.

قدیمی‌ترین ساکنان شبه جزیره ایبریا تشکیل دهندگان تمدن‌های اسپری، واسکی و سلتی بودند.

اسپانیا دراوایل دوران جدید به یک امپراتوری پرقدرت جهان تبدیل شد و به عنوان یکی از نخستین فاتحان دنیای جدید به قاره آمریکا وارد و در آن‌جا ساکن شدند.

** جغرافیا

اسپانیا در جنوب غربی اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور تنها همسایه اسپانیا در این شبه‌جزیره است.

رشته‌کوه‌های پیرنه در شمال شرق اسپانیا مرز طبیعی این کشور با فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است و همین امر باعث شده که اسپانیا از بسیاری از حوادث و وقایع قاره اروپا دور بماند.

نصف‌النهار گرینویچ از کشور اسپانیا و نزدیکی شهر والنسیا می‌گذرد.

** نژاد

جمعیت اسپانیا درکل ترکیبی از بومیان شبه جزیره ایبریا و فاتحان این شبه جزیره است. اکثر مردم اسپانیا به زبان اسپانیایی کاستیلن صحبت می‌کنند.

**فرهنگ و مذهب


97 درصد جمعیت اسپانیا مسیحی هستند. از این نظر اسپانیا بعد از ایتالیا بیشترین میزان کاتولیک را دارد.

در فرهنگ اسپانیا مذهب نقش مهمی را ایفاکرده است و در تاریخ و زندگی افراد این کشور تأثیر به سزایی داشته است.

در حال حاضر فرهنگ این مرز و بوم نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده است و بسیاری از سخت‌گیری‌های دینی و مذهبی آن از بین رفته  است. در اسپانیا دست دادن، سلام کردن و روبوسی هنگام ملاقات بین مردم متداول است. آن‌ها هنگام دعوت شدن به خانه‌ی بستگان معمولأ هدیه‌ای کوچک با خود می‌برند.

زندگی در جنوب اسپانیا نسبت به سایر مناطق اروپا آرامتر است. اسپانیایی‌ها به رقص وموسیقی‌ علاقه خاصی دارند. امروزه سبک لباس اکثر مردم اسپانیا مثل بقیه‌ی اروپایی‌هاست اما هنوز هم مردم بعضی‌مناطق در حفظ لباس سنتی خود اصرار دارند.
"زارا" (zara ) یکی از کمپانی‌های معروف پوشاک دنیاست که مرکز آن در اسپانیا قرار دارد.

تحصیلات آموزش در اسپانیا برای سنین 6 تا 16 سال اجباری و رایگان است و در 3 مقطع انجام‌می‌شود.

**سیاست


اسپانیا کشوری دموکراتیک و  دارای پارلمان است. پادشاه رئیس دولت، سمبل وحدت پایداری و بالاترین نماینده‌کشور اسپانیا در روابط بین‌المللی است. سلطنت در اسپانیا موروثی است و بعد از هر پادشان به پسر او واگذار می‌شود. قانون اساسی اسپانیا در سال 1812 تصویب شده است.



اسپانیایی امروز شامل 17 بخش خودمختار و دوشهر خودمختار با درجه‌های گوناگون است اما با این حال قانون اساسی این کشور اسپانیا را صراحتأ کشوری متحد و غیرقابل تقسیم می‌داند.

براساس این قانون هیچ‌دینی در این کشور رسمی نیست و همه مردم از اعمال و باورهای خود آزادند.

** مکان‌های دیدنی

 کشور اسپانیا به خاطر تاریخ و قدمت طولانی کشورهای زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و 44 مکان تاریخی و فرهنگی در اسپانیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این کشور از این نظر پس از ایتالیا و چین در رده سوم جهان قرار گرفته است. کاخ سلطنتی، خانه‌ی اپرا، جزایر قناری و باغ لامبراس از مناطق دیدنی و معروف اسپانیاست.

**اقتصاد


اقتصاد اسپانیا، اقتصادی سرمایه‌داری بوده و مقام 13 اقتصاد بزرگ جهان، 5 اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و مقام 4 اقتصاد بزرگ منطقه یورو می‌باشد.

شرکت‌های اسپانیایی در زمینه‌های گونتگونی فعالیت می‌کنند که مهمترین آنها عبارتند از : «ایبردرولا» که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ انرژی‌های برگشت‌پذیر می‌باشد.

اسپانیا از نظر کیفیت زندگی پس از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، بریتانیا و کره در بین ده کشور نخست جهان قرار دارند.

واحد پول این کشور یورو می‌باشد. در سالهای اخیر بی‌کاری به بزرگترین نگرانی جامعه اسپانیا تبدیل شده است.

**فوتبال


تیم ملی فوتبال اسپانیا یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در بین تیم‌های جهان است که برای اولین بار در سال 1904 به عضویت رسمی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال درآمد.

اولین بازی رسمی این تیم در سال 1920 و در مقابل تیم دانمارک انجام شد . این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود اسپانیا پایان یافت.

تیم فوتبال اسپانیا ملقب به خشم سرخ ماتادورها بوده و تاکنون قهرمانی‌ها و پیروزی‌های بسیاری را کسب کرده است.

ماتادورها تاکنون 13 بار در رقابت‌های بین‌المللی جام جهانی حضور یافته‌اند و بهترین عنوانی که در این سال‌های حضور کسب کرده‌اند قهرمانی جهان در جام 2010 آفریقای جنوبی بود.

اسپانیایی‌ها علاوه بر جام جهانی‌ها قهرمانی‌های دیگر در بین تیم‌های اروپایی کسب کرده‌اند که می‌توان به کسب قهرمانی در سال‌های 1964، 2008 و 2012 جام ملت‌های اروپا اشاره کرد.

طبق رده‌بندی فیفا این تیم در جایگاه نخست جهان قرار دارد و دارنده‌ی بهترین رده‌بندی است.

بدترین رده‌بندی که بدست آورد رتبه‌ی 25 جهان است.

بهترین برد اسپانیا در سال 1993 در بازی مقابل بلغارستان رقم خورد که این تیم توانست 13 بر صفر بلغاری‌ها را شکست دهد.

این بازی در 21 می 1933 انجام شد. گفتنی است که بدترین باخت را ماتادورها در سال 1928 در بازی مقابل ایتالیا چشید، آنها 7 بر یک بازی را به ایتالیا واگذار کرد.

سرمربیگری تیم فوتبال اسپانیا در حال حاضر بر عهده دل‌بوسکه است که آنها همراه با او در دوره قبلی توانستند جام قهرمانی را بالای سر برند.

کاپیتان آنان ایکر کاسیاس بهترین دروازه‌بان جهان است.

نکته‌ی قابل توجه در مورد این تیم استثنایی این است که میانگین سنی بازیکنان دل‌بوسکه به 30 سال رسیده است و همین امر باعث شده تا به کسب موفقیت دوباره از سوی آنان دچار تردید شویم اما باز هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه آینده‌ای در انتظار آنان است.باید تا شروع رقابت‌ها و نحوه بازی آنان منتظر ماند.

اسپانیا در مرحله‌ی مقدماتی و انتخابی بازی‌های جام جهانی در گروه 6 اروپا قرار گرفت و با تیم‌های فرانسه، بلاروس، گرجستان و فنلاند هم‌گروه شد.

اسپانیا در بازی خانگی خود در مقابل فنلاند به تساوی یک – یک رسید و کار را برای صعودش مشکل کرد اما با پیروزی در خانه مقابل فرانسه به صدر جدول رفت، این بازی یک بر صفر به پایان رسید.

ماتادورها پس از صعود به جام جهانی و قرعه‌کشی تیم‌های راه‌یافته در گروه B قرار گرفت و باید به رویارویی با تیم‌های شیلی، استرالیا و هلند برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار