ساری/

کشت کنجد در ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی قائم شهر

مدیرجهادکشاورزی قائم شهر گفت: پیش بینی می شود امسال در بیش از دویست هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر کنجد کشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ،به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، علی درویش نیا اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر به کشت دانه روغنی کنجد اختصاص یابد.

وی با اشاره به توزیع نهاده های مورد نیاز کشاورزان کشت این محصول، ارقام تک شاخه ناز و محلی را به عنوان ارقام کشت شده کنجد در این شهرستان عنوان کرد و افزود: رقم تک شاخه ناز بدلیل عملکرد بالا مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

درویش نیا پیش بینی کرد: با میانگین عملکرد تولید هزار و 100 کیلوگرم دانه کنجد در زمین های سطح کشت فوق بالغ بر 220 هزار کیلوگرم محصول استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از انعقاد قرارداد کشت سویای بهاره با کشاورزان سویا کار در بیش از 480 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: در جهت توسعه کشت دانه های روغنی امسال در سطح بالغ بر 480 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم شهر قرارداد کشت سویا با 372 نفر کشاورز سویا کار این شهرستان منعقد شد.

وی با اشاره به توزیع بیش از 24 تن کود اوره، 24 تن فسفات و 9 تن و 250 کیلوگرم پتاس بین کشاورزان سویا کار این شهرستان افزود: تاکنون بالغ بر 196 هکتار از سطوح فوق تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

درویش نیا، رقم کشت شده سویا این شهرستان را از نوع ساری اعلام کرد.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: کشاورزی ، کنجد ، قائم شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.