ایجاد حیات در سیارات دیگر با ارسال DNA انسان + تصاویر

محققان در حال توسعه یک "مبدل زیستی دیجیتال" هستند که می‌تواند فایل DNA دیجیتال را به مکان جدید با سرعت نور انتقال دهد و شکل حیات جدید اصلی را بازسازی کند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان در نظر دارند تا برای ایجاد حیات در سیارات دیگر بخش‌هایی از ژنوم انسان را به سیارات بیگانه ارسال کنند و انسان‌ها را با استفاده از چاپگر سه بعدی در آنجا چاپ کنند. 
 
دانشمندان معتقدند می‌توان ژنوم انسان را در سراسر جهان پخش کرد و روزی حیات چند سلولی را در سیارات بیگانه ایجاد کرد.

 

کارشناسان ناسا معتقدند می‌توان DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد. به گفته این دانشمندان ارسال تکه هایی از ژنوم انسان در نهایت امکان چاپ انسان را فراهم کند. بهترین شانس ما برای کاوش فضا می‌تواند چاپ انسان‌ها به صورت ارگانیک در یک سیاره دیگر باشد.

آدام استیلتزنر رهبر مریخ نورد کنجکاوی گفت: این ایده از نظر پایه‌ای با رمزگذاری اطلاعات ژنتیکی انسان در باکتری شروع می‌شود به طوری که بتوانیم در زمانی که به سیاره دیگری می‌رسیم DNA مان را برای چاپ سه بعدی انسان‌ها استفاده کنیم چرا که دانشمندان زیادی هستند که عقیده دارند تنها یک روش برای تضمین باقی طولانی مدت نژاد انسان برای مستعمره کردن فضا وجود دارد و آن چاپ انسان‌ها است به طوری که بتوانیم از مرحله سفر فرار کنیم. 
 
استیلتزنر افزود: شاید ما جهان‌های دیگر را نه با فضانوردان در فضاپیماها بلکه با باکتری تسخیر کردیم. 
 
گری رووکن زیست شناس هاروارد که این ایده را مطرح کرده، گفت: بخش‌هایی از ژنوم انسان را می توان در شکل باکتری به جهان دور دست ارسال کرد و استفاده از باکتری مثل استفاده از حافظه کامپیوتر است. این مثل یک آیپد است که شما به سیاره دیگر می‌فرستید و باکتری می توان اطلاعات را به صورت متراکم ذخیره کند. 
 
دانشمندان معتقدند می‌توان بخشی از ژنوم و DNA انسان را به سیارات دیگر ارسال کرد و به وسیله ربات‌ها و چاپگرهای سه بعدی انسان چاپ کنند. 
 
به گفته دانشمندان بخش‌های مختلف ژنوم انسان به محض ورود به سیارات دور دست دوباره به صورت ژنوم انسان روی هم سوار می‌شوند و اگر این اشکال حیات بتوانند در سیارت دیگر زنده بمانند این بدان معنی است که می‌توان با استفاده از حیات روی زمین سیارات دیگر را بارور کرد.



به گفته دانشمندان اگر بخواهیم برای ساخت طبیعی باکتری حامل DNA از طریق فرایندهای ارگانیک منتظر بمانیم صدها و یا هزاران سال دیگر امکان پذیر می‌شود، اما بسیاری از دانشمندان بر این باورند که با استفاده از چاپگرها و روبات‌های سه بعدی می‌توان موجود زنده را چاپ کرد.

کریگ ونتر زیست شناس آمریکایی در حال توسعه یک "مبدل زیستی دیجیتال" است که می‌تواند فایل DNA دیجیتال را به مکان جدید با سرعت نور انتقال دهد و شکل حیات جدید اصلی را بازسازی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مصطفی
۱۸:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
آخرش چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
كاش DNA داعش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۰۰:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
با سلام

من میگم ایده که بسیار هوشمندانه است عالی ما باید از هیچ شانسی دریغ نکنیم دیگه یواش یواش داره بحث بقای نوع بشر میشه ببینید یادتون نره این جان و این حیات یک امانت و این هوش یک مسئولیت بزرگ انسان در برابر این کاینات انسانی که میتونه جانشین خدا باشه در این کاینات با نظر دوستم محسن مخالفم چون دقیقا مثل صحبت فرشته ها به خداوند که بشری خلق میکنی که دنیا رو به کام تباهی ببره خب در جواب خدا میگه من چیزی میدونم که شما نمیدونید این احسن تقویم بهش سجده کنید!
این جانشین خودمه در این کاینات و افلاک!!
پس بیاین بجای افکار منفی با رویکردی مثبت حرکت کنیم و امیدوار باشیم که در آینده آدم های مضر برای جامعه رو میتونیم احیا و کنترل کنیم و از شرارت هامون اندکی کم کنیم و دنیای بهتری بسازیم شاید تونستیم بهشت خدا رو روی زمین کپی کنیم!!

جهنمشم برای افراد شرورمون کپی کنیم!

بیایید کرات را تسخیر کنیم و نه اینکه تسخیر کنیم تا نابودشون کنیم نه اتفاقا تسخیر کنیم تا آبادشون کنیم بیایید از این هوش که مسئولبت داره به نفع این کاینات استفاده کنیم و برای این کاینات مفید باشیم و بدانیم خدا با ماست!
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۲۰:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
انسان هادرهمين سياره خاكى مانندهابيل وقابيل هستندچطوردرسيارات ديگرميخواهندزندگى كنند؟_درسيارات ديگرميخواهندزندگى كنندتاابدبايدمصون ازحادثه باشندوكشاورزى كنندتامعيشت كنندعين انسان هاى اوليه بعدروزگارسياره زمين رادارندبهتراست به فكرافزايش عمرزمين باشيم وخيلى ازامراض رادواكنيدقابل توجه ناساكه پول زيادى داره_عقل معاش خوب چيزيه
آخرین اخبار