دو سوم مبتلایان به "فشارخون بالا" درمان نمی‌شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از دو سوم مبتلایان به فشارخون بالا، اقدام خاصی برای درمان بیماری خود نمی‌کنند که این موضوع به دلیل سهل انگاری و یا بی‌اطلاعی از ابتلا به فشارخون بالا است.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: متاسفانه درصد بالایی از افراد مبتلا به فشارخون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند و به همین دلیل هیچ اقدامی جهت برطرف کردن این بیماری انجام نمی‌دهند.

وی گفت: البته بسیاری از افراد مبتلا به فشارخون بالا که از بیماری خود خبر دارند نیز هیچ کاری برای درمان عارضه به وجود آمده انجام نمی‌دهند که این مورد بسیار جای تامل دارد.

رستگاری تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از دو سوم مبتلایان به فشارخون بالا، اقدام خاصی برای درمان بیماری خود نمی‌کنند که این موضوع به دلیل سهل انگاری و یا بی‌اطلاعی از ابتلا به فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه معاینه و بررسی ماهانه و یا حداکثر هر شش ماه یکبار فشارخون ضروری است.
یادآور شد: بسیاری از افراد به دلیل بی‌اطلاعی از ابتلا به فشارخون بالا دچار عوارض گوناگون و خطرناک می‌شوند که با اندازه‌گیری منظم فشارخون خود، می‌توانند تا حد زیادی از این عوارض پیشگیری کنند.

رستگاری گفت: البته بسیاری از افراد مبتلا نیز به دلیل سهل انگاری و بی اطلاعی از عواقب خطرناک فشارخون بالا، اقدامی جهت درمان بیماری خود صورت نمی‌دهند که در مورد این افراد نیز باید برنامه‌های مناسب‌تری تدوین شود و خود آن‌ها نیز باید توجه بیشتری به سلامتی خود بکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار