دریایی که زادگاه "محبوبترین رژیم غذایی" دنیاست

یکی از دریاهای بسیار مشهور و زیبا در اطراف قاره اروپا دارای بیشترین میزان جمعیت سالم در کشورهای حوزه این دریا به دلیل یک رژیم غذایی منحصر به فرد است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان اعتقاد دارند اهالی کشورهای اطراف دریای مدیترانه دارای بهترین تناسب اندام در جهان هستند و این به دلیل رژیم غذایی متداول در کشورهای اطراف این دریا می‌باشد.

گفتنی است، براساس تحقیقات رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل مصرف گوشت و لبنیات کم چرب، مصرف روغن زیتون و حبوبات همینطور مایعات فراوان است موجب نسبت سلامت در سطح بسیار بالا بین اهالی اطراف دریای مدیترانه مانند کشور یونان شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، رژیم مدیترانه‌ای که توسط اهالی این کشورها مورد استفاده قرار می گیرد براساس تحقیقات حتی برای کودکان و نوجوانان نیز موثر است و سبب افزایش رشد جسمی و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در آنها می‌شود.

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه گوتنبرگ سوئد انجام شد، نشان می‌دهد حتی در کشورهای دیگر مانند بلغارستان، بلژیک، استونی، آلمان و مجارستان رعایت رژیم غذایی  مدیترانه ای توسط کودکان و نوجوانان سبب رشد جسمی در سطح بالا و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در آنها شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار