رئیس انجمن صنفی گاوداران:

یارانه نمی‌خواهیم قیمت شیر را آزاد کنید

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت لبنیات ۲۱ درصد فقط بخاطر شیرخام گران می‌شود،گفت: زمانی که همه چیز گران شده مگر می شود شیر افزایش قیمت نداشته باشد با این وجود دامداران نابود می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، احمد مقدسی با اشاره به تجمع دامداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی افزود: سه هفته قبل ستاد تنظیم بازار برای قیمت شیر تصمیماتی گرفت که این تصمیات جهت تصویب به هیات دولت ارجاع داده شد.

وی افزود: نامه‌ای که برای تصویب به هیات دولت فرستاده شده چند ایراد داشت از جمله اینکه بارمیکروبی شیر را 100 هزار قید کرده بودند در حالیکه این میزان یک میلیون تصویب شده بود.
مقدسی ادامه داد: با توجه به اینکه50درصد تولید شیر سنتی است با این شرایط دامداران جریمه و نابود می‌شوند.
وی افزود: همچنین در این نامه قید شده بود که تنها قیمت شیرخام آزاد باشد (تابع عرضه و تقاضا باشد و مشمول قیمت‌گذاری نشود) اما قیمت لبنیات دولتی و تابع بحث عرضه و تقاضا نباشد.
مقدسی با بیان اینکه موضوع قیمت مصوب شده 1440 تومان درب دامداری (به اضافه کرایه حمل و نقل) قرار است از آخر خرداد اجرا شود و دولت مابه التفاوت آن را به دامداران بدهد، ادامه داد: این مساله نیز  در آن نامه ذکر نشده بود.
وی تصریح کرد: قرار شد جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، آقای سینکی( دبیرکشوری ستاد تنظیم بازار)، معاونت امور دام ، چند تن از دیگر مسئولان و نمایندگان تشکل ها برگزار و مسایل مذکور صورت‌جلسه شده و به هیات وزیران منعکس شود.
مقدسی ادامه داد: در صورت افزایش قیمت شیرخام، شیر 1300 تومانی یازده درصد و شیر1110 تومانی 30 درصد گران می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت لبنیات 21 درصد فقط بخاطر شیرخام گران می‌شود،گفت: زمانی که همه چیز گران شده مگر می شود شیر افزایش قیمت نداشته باشد با این وجود دامداران نابود می‌شوند.
مقدسی افزود: دولت برای ثبات قیمت لبنیات و شیر باید یارانه بدهد که ما با این موضوع مخالف هستیم چون هرجا یارانه باشد فسادپذیری هم آنجاست.
وی ادامه داد: دادن یارانه باعث می‌شود سفره برای عده‌ای خاص باز شود که ما اصلا این را نمی‌خواهیم بلکه درخواست داریم اجازه دهند شیر آزاد شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، قیمت ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار