استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران:

"سازمان‌های بیمه‌گر" ساختار بیمه‌ای ندارند

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اجرای مراحل تحول سلامت گفت:عملکرد نامناسب بیمه‌ها سبب شده بود بیماران بار مالی زیادی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی به دوش کشند.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه "طرح تحول سلامت" تداوم داشته و منابع آن به درستی تامین شود شاهد بازتاب بسیار مطلوبی در ارائه خدمات درمانی به بیماران خواهیم بود.

وی با اشاره به ساختار سازمان‌های بیمه‌گر در کشور افزود: سوء مدیریت در نظام بیمه‌ای سبب شده بود تا درآمدها به درستی تقسیم نشده و بیماران متحمل هزینه‌های زیادی در دریافت خدمات درمانی شوند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر در کارگزاری برنامه‌های سازمان‌های بیمه‌گر هستیم، خاطر نشان کرد: وقتی هزینه‌ها به موقع از افراد بیمه‌ شده دریافت می‌شود باید به موقع نیز در اختیار خدمات دهندگان قرار گیرد تا از این هزینه‌های درمانی که بر دوش بیمار است کاسته شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که ممکن است در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت وجود داشته باشد بیان داشت: بهتر است از ظرفیت بیمه‌های تکمیلی نیز استفاده شود تا تداوم این طرح از ضمانت اجرایی بیشتری برخوردار باشد و مردم در اخذ خدمات درمانی دغدغه‌ای به جز خود بیمار نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.