اوحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ساخت ٢هتل در مدینه و یک آشپزخانه مرکزی درمکه ویژه زایران ایرانی

هتل در مدینه و یک آشپزخانه مرکزی درمکه ویژه زایران ایرانی ساخته می‌شود.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارن گفت: در سفر اخیری که به عربستان داشتیم، قرارداد ساخت ٢هتل در مدینه و یک آشپزخانه مرکزی در مکه با سرمایه گذاری ١٠٠درصد شرکت‌های سعودی بسته شد.

وی در ادامه تصریح کرد:قراردادی با یک شرکت بزرگ سعودی برای تجهیز و ساخت یک آشپزخانه مرکزی باظرفیت پخت ۵٠هزار غذا برای یک وعده در مکه بسته شد. اوحدی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون یک آشپزخانه مرکزی در عربستان وجود دارد که غذای تمامی زایران در آن پخته می‌شود و به وسیله ماشین به هتل‌ها ارسال می‌گردد،افزود: انحصاری بودن امتیاز این آشپزخانه برای پخت غذای زایران باعث می‌شود گاهی خدمات خوبی به زایران ارایه نشود، همچنین با توسعه مسجدالحرام و افزایش دو برابری ظرفیت زایران ایرانی، یک آشپزخانه به تنهایی پاسخگوی نیازهای زایران نیست، لذا متناسب با توسعه مسجدالحرام, زیرساخت‌های رفاهی زایر را نیز باید توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه سرمایه گذاری این آشپزخانه ١٠٠میلیارد تومان است، بیان داشت: ساخت این آشپزخانه بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و بعد از یک سال به اتمام می‌رسد و طبق قرارداد‌ ایران به مدت ٣تا۵سال از این آشپزخانه بهره‌برداری می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص قرارداد ساخت هتل‌های مدینه گفت:ساخت و ساز هتل در مکه با سرعت و قدرت بیشتری نسبت به مدینه پیش می‌‌رود، اما اگر به موازات تخریب هتل‌ها در مدینه، هتل‌های جدید ساخته نشود، در چند سال آینده شهر مدینه با بحران کمبود هتل مواجه می‌شود.

 اوحدی در پایان خاطر نشان کرد: در همین خصوص، دو قرارداد با دوشرکت بزرگ سعودی بسته شد که بر اساس یکی از یکی از این قراردادها، یک هتل با دو هزار و ۶٠٠اتاق و ظرفیت ۶هزار زایر و قرارداد دیگری یک هتل با هزار اتاق و ظرفیت دو هزار و ۴٠٠زایر ساخته خواهد شد که ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ایران با یک قرارداد بهره‌برداری به مدت ۵سال این دو هتل را برای زایران ایرانی اجاره می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: هتل ، مدینه ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار