هم زیستی مناسب مهم‌ترین عوامل در افزایش جمعیت کشور است

یک پژوهشگر اجتماعی تاکید کرد: وجود حداقل امکانات برای داشتن زندگی مناسب و ارتباطات اجتماعی قوی از مهم‌ترین عوامل در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور است.

حسن عشایری، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همزیستی به معنای با هم بودن درجامعه و خانواده و جلوگیری از رقاب و ضد هم بودن است و لازم است که قبل از افزایش جمعیت همزیستی مناسب درخانواده در حد متعادل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: رفاه معمولی شامل زیستن و کیفیت مناسب مانند واکسینه شدن کودکان، بهداشت روانی مادران آبستن و جلوگیری از ورود بیماری های مختلف باید در کشور نهادینه شود.

کارشناس مسائل اجتماعی افزود: باید در ابتدا برای تمام خانواده‌ها یک سرپناه ایجاد کنیم سپس آموزش و پرورش و اشتغال را درخانواده تقویت کنیم چرا که خانواده اتم و مولکول و زیرساخت جامعه است.

عشایری تصریح کرد: ارتقای سلامتی جامعه در بعد زیستی، روانی، اجتمامعی و معنوی باید مهم‌ترین هدف دولت باشد.

وی با اشاره به این که سیاست‌های افزایش جمعیت در نقاط مختلف کشور باید مهم‌ترین هدف دولت باشد.

وی با اشاره به این که سیاست‌های افزایش جمعیت درنقاط مختلف کشور باید متفاوت باشد، گفت: کشور، چند قومیتی و چند زبانه است و نباید سیاست‌ها را برای تمام کشور یک دست اجرا کرد چرا که به طور مثال در بخشی از جامعه چند همسری رایج است پس برخوردها باید متفاوت باشد.

این پژوهشگر بخشی از کار علم را پیش‌بینی داشت و ادامه داد: چیزی که قابل پیش بینی است قابل پیش‌گیری نیز هست پس باید هر کار علمی باید دارای تحقیقات چند بعدی باشد تا از آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری شود ودر مورد سیاست‌های افزایش جمعیت این پژوهش‌ها باید به درستی انجام بگیرد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار