کی‌روش چقدر می‌ارزد؟

مجله فوکوس، گزارشی درباره جزیره وامیزی و هتلی که کی روش در این جزیره تاسیس کرده، منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این جزیره با طول حدود 12 کیلومتر و عرض یک کیلومتر، برای توریست‌ها یک جزیره رویایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی راه پیدا کرده اما حاشیه های پر رنگ تر از متن به جای توجه به اصول، دور و اطراف تیم ملی فوتبال را گرفته است.

حاشیه هایی که از یوز پلنگ ایرانی روی لباس تیم ملی گرفته تا جنس لباس ها و بی پولی فدراسیون فوتبال  و نارضایتی کارلوس کی روش از دستمزد و مبلغ قرارداش همه و همه تیم ملی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

در واقع ساز جدایی کی‌روش از قرعه کشی جام ملتهای آسیا نواخته شد. او که در مصاحبه‌ای همه ارقام پیشنهادی منتشرشده در رسانه‌ها را شایعه دانست و اعلام کرد هیچ پیشنهادی به او داده نشده است.

بعد از آن هم گلایه هایی که کی روش در رسانه های مختلف خارجی در خصوص قراردادش و وضعیت مالی تیم ملی کرد نشان از اعتراضات این مربی پرتغالی به وضعیت تیم ملی داشت و حکایت می‌کرد که  او به هیچ وجه از شرایط موجود در ایران راضی نیست و اگر پیشنهاد مناسبی دریافت کند، برای رفتن تردید نخواهد کرد.

کی روش که با روی باز بیشترین مصاحبه را با دوربین های تلویزیونی و خبرگزاری های خارجی انجام می داد بالاخره حرف دلش را زد:" وقتی کمپ هایتان یکی یکی لغو می شود چطور می خواهید پیشرفت کنید؟ ما الان در تیم مان یک بازیکن هم نداریم که سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد اما سه حریف مان در جام جهانی، بازیکنان زیادی با تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا دارند. ما مجبوریم این فاصله را با اردوهای خوب و تمرینات بابرنامه کم کنیم ولی برای این کار مشکلات زیادی داریم. ما برای جام جهانی به آماده سازی ویژه نیاز داریم اما همه چیز آن طور که می خواهیم پیش نمی رود."

این در حالی بود که نایب رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود به کی‌روش پیشنهاد جدید داده شده و او هم رقم پیشنهادی خود را به فدراسیون داده اما تامین مبلغ برای فدراسیون در حال حاضر امکان پذیر نیست.

هادی آیت اللهی درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفته بود: «ایشان برای ماندن اظهار علاقه کرده ولی تامین هزینه‌های تمدید قرارداد این مربی مطرح برای فدراسیون فوتبال به تنهایی مقدور نیست و نیاز به حمایت نهادهای دیگر داریم.»

این حاشیه های مالی اما همچنان ادامه دار شد. ماجرا هم از این قرار بود که  همزمان با صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال، کارلوس کروش برنامه ای را در اختیار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار داده بود که 5 مرحله اردو برای آماده سازی تیم ملی در آنها در نظر گرفته شده بود.

 این برنامه را مهدی محمدنبی برنامه ای جامع لقب داد. دبیر کل فدراسیون فوتبال همان زمان اعلام کرد: «آنچه کارلوس کروش برای آماده سازی تیم ملی می خواهد، 15 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.»

کی روش در برنامه اولیه خود اردوهایی در اتریش و یک کشور اروپایی را هم در تابستان گذشته برنامه ریزی کرده بود که عدم همکاری باشگاه‌ها سبب شد تا لغو شوند. دو اردویی که بدون احتساب هزینه بلیت‌هایشان رقمی نزدیک به 400 هزار دلار هزینه داشتند و با احتساب بلیت ها تا مرز 600 هزار دلار هم می رسیدند.

این رقمی بود که شهریورماه گذشته کی‌روش اعلام کرد. البته در آن زمان این بحث وجود داشت که فدراسیون فوتبال برای پرداخت هایش مشکل مالی دارد. کفاشیان این عبارت بی‌پولی را از آن روز تا همین چند روز قبل که خبر کمک 7 میلیاردی دولت به تیم ملی مطرح شد بارها تکرار کرده است. این در حالی بود که نزدیک به 2 میلیارد از هزینه‌های مربوط به اردوهای تیم ملی با لغو این اردوها ذخیره شده بود.

از سوی دیگر بر اساس اخبار رسیده،  فدراسیون فوتبال در ابتدای کار مبلغ 2 میلیارد از شرکت ال خودروی ارس به عنوان اسپانسر پول گرفت و با فسخ این قرارداد، قرارداد جدیدی با بانک پاسارگاد بست. قراردادی که 5 میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب فدراسیون واریز کرد.

از سوی دیگر حوالی نوروز 92 بود که فیفا یک میلیارد پول بلوکه شده ایران را با شکستن دیواره تحریم ها از سوی دولت به فدراسیون داد و این یعنی 3 میلیارد دیگر در حساب مدیران اداره کننده فوتبال. 4.5 میلیارد تومان هم از اسفند ماه تا فروردین ماه گذشته از سوی وزارت ورزش به حساب فدراسیون واریز شده بود. ارقامی که برابر با بودجه خواسته شده برای آماده سازی تیم ملی بود و جمع آنها در واقع مبلغ بیشتری از هزینه‌هایی می شود که برای آمادگی تیم ملی برآورد نیاز شده بود و به این ترتیب می توان تصور کرد باقی ماجرا صرف پرداخت به کارلوس کی روش مربی پرتغالی شده که حاشیه‌ سازی هایش در خصوص موضوع تمدید قرارداد و مسائل مالی که در رابطه با فوتبال ایران به رسانه های خارجی مطرح کرد هم در بی انگیزه کردن بازیکنان تیم ملی موثر بود و هم میدان را به بعضی رسانه‌های شایعه پراکن ورزشی باز کرد.

از سوی دیگر همین چند وقت پیش بود که مجله فوکوس، گزارشی درباره جزیره وامیزی و هتلی که کی روش در این جزیره تاسیس کرده، منتشر کرد. بر اساس این گزارش، این جزیره با طول حدود 12 کیلومتر و عرض یک کیلومتر، برای توریست‌ها یک جزیره رویایی است.

گفته شده این جزیره در سال 2006 و در پی سرمایه گذاری کارلوس کی‌روش در بخش گردشگری، توریستی، شکار و ماهیگیری در زادگاهش، از سوی او خریداری شده و در این جزیره با سرمایه گذاری این مربی، هتل های مجهزی احداث شده است.


این گزارش تاکید کرده: هر سال گردشگران زیادی به آنجا می روند و از آن به عنوان بهشت گردشگران یاد می کنند. البته، در این گزارش به اینکه کی روش، صاحب کامل این جزیره است یا شرکایی هم دارد، اشاره نشده است.

به این ترتیب به نظر می رسد این مربی پرتغالی کم هم سرمایه دار نیست و قرارداد میلیونی او با فدراسیون ایران صرف تجهیز جزیره‌ای خوش آب و هوا شده است. حال باید منتظر ماند و دید که رقم کی روش برای تمدید قرارداد چقدر بوده که فدراسیون آشکارا از عدم توانایی پرداختش صحبت کرده و احتمال تمدید قرارداد او را کمرنگ تر از قبل کرده است.
برچسب ها: کی روش ، چقدر ، می ارزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۲۱:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۳
به امید صعود تیم ملی به جام جهانبیه 2018.امیدوارم مشکل مالی فدراسیون حل شود وایران با تیمهای برزیل مکزیک شیلی المان فرانسه هلندبازی تدارکاتی گزارد
آخرین اخبار