رونمایی از كتاب "من زنده ام" در شبكه دو

كتاب "من زنده ام" كه در مراسم چهارمین پاسداشت "ادبیات جهاد و مقاومت" به همراه كتاب‌های دیگری در زمینه دفاع مقدس معرفی شده بودند، پنجشنبه 5 تیر در شبكه دو سیما رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، سعید پورفرج با اعلام این خبر گفت: چهارمین مراسم پاسداشت «ادبیات جهاد و مقاومت» روز چهارشنبه 28 خرداد با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی‌ (رئیس دفتر مقام معظم رهبری)، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، سردار علی فضلی، سردار کارگر، حجت‌الاسلام علی شیرازی، مهندس مهدی چمران، حجت‌الاسلام دعایی، علیرضا مختارپور، حجت‌الاسلام علی‌اکبری و جمعی از فرهنگیان، نویسندگان و جهادگران عرصه ادبیات جهاد و مقاومت به منظور رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر کتاب «‌من زنده‌ام» اثر معصومه آباد در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کتاب «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش‌های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت آباد به دوره‌ دفاع مقدس، اسارت و آزادی او و سه بانوی آزاده‌ی دیگر، به پایان می‌رسد. این کتاب را «انتشارات بروج» منتشر کرده است.

در متن تقریظ مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) آمده است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. كتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه‌ یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آنها را از ذهنها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردند. این نیز از نوشته‌هائی است که ترجمه‌اش لازم است و به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستم.»

برنامه «رونمایی از كتاب من زنده ام» كاری از گروه معارف شبكه دو سیما و به تهیه كنندگی سعید پورفرج است كه پنجشنبه 5 تیر ساعت 17:45 به روی آنتن شبكه دو می‌رود.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار