معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

محدودیت سوخت‌گیری در ۹ نقطه اروپایی برای "ایرلاین‌های ایرانی"

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که مشکل تامین سوخت به هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه‌های اروپایی همچنان پابرجاست، گفت: در حال حاضر محدودیت سوخت‌گیری در ۹ نقطه اروپایی وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد خداکرمی اظهار کرد: در ارائه سوخت به شرکت های هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاههای اروپایی تغییری حاصل نشده و فرودگاه‌هایی که از تحویل سوخت امتناع می کردند همچنان به شیوه قبلی خود ادامه می دهند.
 
وی افزود: خودداری برخی فرودگاه‌های اروپایی از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن زمان پرواز، استهلاک هواپیماها، افزایش مصرف سوخت، کاهش بکارگیری هواپیماها در ناوگان، فرود و پرواز غیر ضروری و . . . برای ایرلاین های ایرانی به همراه داشته است.
 
خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت سوخت‌گیری در 9 نقطه اروپایی از جمله آلمان انگلیس و فرانسه وجود دارد گفت: این در حالی است که کشورهای مجری تحریم علیه ایران، از متعاهدین کنوانسیون شیکاگو هستند که به اجرای دقیق اصل تساوی حقوق بهره برداری سرویس های هواپیمایی مقید شده اند.
 
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در تمامی اصول حاکم بر مقررات بین المللی هوانوردی، موضوع یکسان سازی مقررات حمل و نقل هوایی برای استفاده یکسان همه هواپیماهای کشورهای عضو پیمان های بین المللی مورد تاکید قرار گرفته که از جمله آن ها بهره مندی از تسهیلات سوخت گیری و هندلینگ است.
 
خداکرمی افزود: از جمله مهم‌ترین چالش های موجود در این زمینه، عدم تامین سوخت مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی و افزایش هزینه های پروازی ناشی از عدم امکان سوخت گیری در مقاصد اصلی و استفاده از نقاط میانی جهت تامین سوخت است که موجب تحمیل هزینه‌های جانبی به شرکت‌های هواپیمایی و تحمیل شرایط پرداخت هزینه‌های سوخت به صورت پیش پرداخت و نقدی و درخواست ضمانت‌نامه بانکی یا سپرده‌ها به جای شرایط اعتباری قبلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار