ریابکوف : اختلافات میان روسیه و آمریکا بر مذاکرات هسته ای ایران تاثیر نخواهد گذاشت

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت :‌اختلافاتی که میان مسکو و واشنگتن بر سر مسئله اوکراین وجود دارد بر مذاکرات هسته ای ایران اثر نخواهد گذاشت .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس ؛‌ وی افزود :‌این درست است که تفاوت هایی در دیدگاه روسیه و آمریکا درباره بحرانی که در اوکراین بوجود آمد ،‌وجود دارد اما این تفاوت ها بر گفتگوها بر سر برنامه هسته ای ایران تاثیر نخواهد گذاشت .  

ریابکوف تصریح کرد :‌ آمریکا ،‌ اتحادیه اروپا و چین بخوبی می دانند که توافق با ایران چه مزایای فراوانی برای آنها خواهد داشت . 

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد : ایران و شش عضو گروه 5+1 این فرصت را دارند تا پیش از تاریخ 20 جولای به توافقی نهایی بر سر برنامه هسته ای تهران دست یابند . 

وی خاطرنشان کرد :‌دور تازه مذاکرات هسته ای از 2 جولای آغاز شده و اکنون زمان آن فرا رسیده که انرژی و توانی که در دور قبلی ذخیره شده بود در معرض اجرا قرار بگیرد . 

به گفته ریابکوف ، اضطراب و نگرانی نمایندگان برای احتمال شکست در مذاکرات بخوبی نشان دهنده و اثبات کننده این موضوع است که آنها برای تحقق یک توافق کلی و جامع مصمم هستند . 

این دیپلمات روسی همچنین تاکید کرد :‌ روسیه بر سر مسئله سپر دفاع موشکی با آمریکا توافق نخواهد کرد . تحریم هایی که واشنگتن علیه مسکو اعمال کرده ،‌اقدامی خصمانه و توهین آمیز است . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار