آیا حس ناسیونالیسستی ملت عرب، تحریک خواهد شد؟

آیا حس ناسیونالیستی و حمیت عربی، پشت مقاومت را محکم خواهد کرد و به حمایت از مردم فلسطین، قیام خواهد کرد؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الآن"؛ شهروندان فلسطینی در نوار غزه، درگیر جنگی سخت با دشمنی صهیونیستی هستند که به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مسلح هستند و قدرتهای جهان از آن حمایت می‌کنند، این در حالی است که ملت مظلوم غزه، هیچ یار و پشتیبانی ندارند؛ حکومت خود گردان محمود عباس در رام الله، باید از مقاومت در غزه حمایت کند، ولی تنها به صدور بیانیه که هیچ ارزشی ندارد، اکتفا می کند و در سخنان خود در کنفرانس صلح تل‌آویو، حتی یک کلمه هم در مورد تجاوز به غزه سخن نگفت؛ هنگامیکه دولت وفاق تشکیل شد، آن را به فال نیک گرفتیم و امیدوار بودیم که اختلافات پایان یابد و این دولت حامی مردم غزه باشد؛ این بسیار عجیب و زشت است که دولت وفاق در رام الله، سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی علیه تجاوزات صهیونیستی به غزه انجام نمی دهد.

دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود به غزه ادامه می دهد و اطمینان دارد که دولت سیسی در مصر هیچ واکنشی نشان نخواهد داد و تا ابد ساکت خواهد ماند.

صهیونیست ها یقین دارند که حکومت خودگردان در رام الله، نابودی حماس را آرزو دارد و از مردم غزه حمایت نخواهد کرد و بلکه از برگزاری تظاهرات مردم رام الله و یا هرگونه عملی که مقاومت در غزه را تأیید کند، ممانعت می کند. سران عرب نیز مشغول حفظ حکومت خویش اند و مقاومت در مقابل تجاوزات اشغالگران اسرائیلی، اصلا در دستور کارشان نیست؛ اسرائیل از این فرصت سوء استفاده کرده و حملات طالمانه ی خود به غزه را ادامه می دهد.
امریکا به نتانیاهو پیشنهاد میانجی گری از طریق نفر سومی که احتمالا عربی است را می دهد؛ چراکه آمریکا با حماس رابطه ای ندارد. امریکا خواهان جلوگیری از تجاوزات اسرائیل به فلسطین و بویژه غزه نیست؛ وزیر دفاع آمریکا، چاک هیگل، ادعا دارد که اسرائیل از خود دفاع می کند و رئیس جمهور فرانسه نیز همبستگی خود با اسرائیل در تجاوز به فلسطین را اعلام می کند. دبیر کل سازمان ملل دو طرف را به خویشتن داری دعوت می کند.

براین اساس و در سایه شرایط کنونی، سوالات متعددی مطرح می شود: 
اگر محمود عباس حکومت خود گردان که عملا وظیفه ای جز حمایت از اسرائیل ندارد را منحل کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر محمود عباس، اعلام کند که نوار غزه و کرانه ی باختری به اشغال در آمده تا او وطیفه ی خود را در راس دولتی اشغال انجام دهد، چه خواهد شد؟ اگر حزب الله در همبستگی با غزه، علیه اسرائیل العام جنگ کند و اگر سایه محاصره مصر از سر غزه بداشته شود، چه اتفاقی روی خواهد داد؟

اما پاسخ: شرایط تغییر خواهد کرد و غرب و شرق خواهد فهمید که امت عربی ساکت نخواهند ماند و وزرای خارجه ی آنها را به پایتخت های خود خواهند کشاند تا رضایت ملت خشمگین عرب را جلب کنند، همانطور که پیش از این نیز، چنین شده بود.

سخن آخر: آیا حس ناسیونالیستی و حمیت عربی، پشت مقاومت را محکم خواهد کرد و به حمایت از مردم فلسطین، قیام خواهد کرد؟ و غیرت اسلامی، کید دشمن صهیونیستی را به خودش باز می گرداند؟ مطمئن باشید، که با وجود تمام مشکلات و سختی ها، اراده ملت ها آسیب پذیر نخواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار