در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

جلالی: تشکیل اجلاس "تروئیکای" پیرامون مسائل غزه امروز در تهران/ولید: رئیس تشکیلات خودگردان دشمن مقاومت فلسطین است + فیلم و تصاویر

"چرایی سکوت سیاستمداران و رسانه‌های غربی در قبال نسل‌کشی در فلسطین"، شب گذشته 30 تیر با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ولید محمدعلی رئیس مرکز مطالعات فلسطین از بیروت در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "چرایی سکوت سیاستمداران و رسانه‌های غربی در قبال نسل‌کشی در فلسطین"، شب گذشته 30 تیر با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و ولید محمدعلی رئیس مرکز مطالعات فلسطین از بیروت  در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.
 
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا میان افکار عمومی و مقامات رسمی شکاف به وجود آمده است، گفت: در دنیای امروز سخن از صیانت از حقوق حیوانات است و برای صیانت از حقوق حیوانات کنوانسیون‌هایی وجود دارد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه امروزه شاهد صحنه‌های دلخراشی از کشته‌شدن ملت مظلوم فلسطین هستیم و شکاف میان دولت‌ها و ملت‌ها به شکل عریان مورد نمایش قرار می‌گیرد به طوری که دیگر از غرب انتظاری وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در پرونده غرب شاهد سیاهی‌ها و تاریکی‌های عمیقی هستیم، افزود: در پرونده غرب شاهد مسائل حقوق بشری و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی هستیم.
 
* سکوت دولت‌های عربی در قبال کشتار مردم بی‌دفاع غزه

جلالی سازمان همکاری‌های اسلامی بزرگترین سازمان پس از سازمان ملل و نم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد هیچ نوع حرکتی از سوی این سازمان برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین نیستیم، به طوری‌که دولت‌های عربی یا سکوت کرده‌اند و یا از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کنند.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به بافت قدرت در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: کشورهای عربی سعی می‌کنند تا خود را با جریان قدرت بین‌المللی هماهنگ سازند، به گونه‌ای که به جای کلی‌نگری متاسفانه به مسائل کوچک توجه می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه نگاه بزرگی به مسائل دارد، ادامه داد: خوشحالیم که امروزه ملت‌ها به صحنه آمده‌اند، به طوری که در فرانسه شاهد درگیری‌هایی در این رابطه هستیم.
 
جلالی با اشاره به بیدار شدن وجدان ملت‌ها در قبال مسئله فلسطین اظهار داشت: مردم از دولت‌ها چه در کشورهای اسلامی و چه در کشورهای غیر اسلامی جلو افتاده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امت اسلامی نمی‌تواند به مبارزه با این غده سرطانی بپردازد، گفت: جمعیت مسلمانان نزدیک 2 میلیارد نفر در جهان است، به گونه‌ای که مسلمانان در یک منطقه استراتژیک تجمع کرده‌اند.
 
وی تاکید کرد: اختلافات میان کشورهای اسلامی شدید شده و دلیلش این است که نظامات منطقه برآمده از آراء مردم نیست و منافع مردم مسلمان را در نظر نمی‌گیرند.
 
* افکار عمومی در تمام دنیا متوجه داعش و گروه‌های تروریستی باشد

جلالی با اشاره به اینکه نظامات منطقه خود را با نظام بین‌الملل هماهنگ می‌کند، خاطرنشان کرد: اختلافات طایفه‌ای با سناریوهایی که در کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد تعقیب می‌شود.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داعش را جریان دست ساخته سلفی دانست و عنوان کرد: مردم عراق توسط داعش مورد کشتار قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: همه افکار عمومی در تمام دنیا باید متوجه داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری باشند.
 
جلالی با اشاره به جنایات وسیع رژیم صهیونیستی افزود: متاسفانه امروزه شاهد برخی از اختلافات سیاسی میان کشورهای اسلامی هستیم.
 
* کشورهای اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی بی‌توجه شده‌اند
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کشورها به جای کل‌نگری درگیر مسائل جزئی شده‌اند، افزود: امروزه شاهد بی‌توجهی جدی از سوی کشورهای اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است که صلح با رژیم صهیونیستی امکانپذیر نیست، ادامه داد: رژیم صهیونیستی دارای خوی ددمنشانه‌ای است به طوری که امکان صلح با این رژیم جعلی به دلیل خوی وحشی‌گرایانه‌اش وجود ندارد.
 
جلالی با اشاره به اینکه قرار بود دولت مستقل فلسطین تشکیل شود، اما تاکنون شاهد این مهم نیستیم، ادامه داد: چرا در این زمان رژیم صهیونیستی به غزه حمله می‌کند؟ آیا آنها به دنبال بیشتر کردن اختلافات هستند؟
 
* رژیم صهیونیستی به دنبال صلح و امنیت نیست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال صلح و امنیت نیست، گفت: متاسفانه کشورهای اسلامی مبتنی بر منافع و بقای حکومت خود عمل می‌کنند، به گونه‌ای که دیگر امیدی به این دولت‌ها نیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ریاست دو سازمان مهم بین‌المللی را برعهده دارد، به گونه‌ای که رئیس جنبش عدم تعهد رئیس‌جمهور کشورمان است که اقداماتی را در دولت و وزارت امور خارجه انجام داده و دیگری ریاست علی لاریجانی در اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی است که در آن به ایفای نقش خود می‌پردازد.
 
جلالی با اشاره به اینکه باید پس از آغاز بحران غزه به هم‌اندیشی می‌پرداختیم افزود: باید برای امدادرسانی به ملت مظلوم فلسطین اقداماتی صورت گیرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل اجلاس در راس روسای مجالس اسلامی زمانبر است گفت: غزه در وضعیت بسیار نامناسبی بسر می‌برد، به طوری که باید اقدامات عاجلی صورت گیرد.
 
* امروز اجلاس تروئیکای پیرامون مسائل غزه در تهران تشکیل خواهد شد
 
وی با اشاره به ضرورت تشکیل اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی خاطرنشان کرد: اجلاس تروئیکای امروز (31 تیر) در تهران برگزار خواهد شد که در آن روسای مجالس ایران، مالی، سوریه، سودان ، ترکیه، قطر، نایب رئیس مجلس الجزایر ،هیئت عالی‌رتبه‌ای از لبنان و همچنین هیئتی از عمان در سطح نایب رئیس شرکت خواهند کرد.
 
جلالی با اشاره به اینکه دستور کار جلسه این اجلاس آماده است، ادامه داد: روسای مجالس نقطه‌نظرات خود را پیرامون دستور کار جلسه ارائه خواهند کرد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه این جلسه در قالب پیش‌نویس تهیه شده است، گفت: باید بر روی بیانیه نهایی به جمع‌بندی برسیم.
 
وی افزود: مشاوره روسای مجالس، صدور بیانیه و یافتن راهکارهایی برای پایان دادن به این بحران از دستور کارهای این اجلاس است.
 
جلالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ ترس دارد گفت: به همین علت درپی یافتن میانجی است.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پایان یافتن بحران غزه ادامه داد: نباید به رژیم صهیونیستی جایزه داد تا به این صورت به جنگ‌های خود پایان بدهد.
 
وی با اشاره به وضعیت اسفبار غزه، خاطرنشان کرد: حدود 110 نوع داروی مورد نیاز ضروری در غزه به پایان رسیده است و حدود 450 نوع دارو نیز در حدود دو هفته آینده به پایان می‌رسد، این در حالی است که گذرگاه رفح بسته و غزه در محاصره کامل زمینی_ دریایی و هوایی است.
 
* لزوم تجمیع کمک‌ کشورهای اسلامی از سوی روسای مجالس
 
جلالی افزود: تلاش می‌کنیم کمک‌های کشورهای اسلامی به وسیله روسای مجالس تجمیع شود و به طریقی به دست مردم غزه برسد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مصر که مورد موافقت مقاومت نیست، ادامه داد: در طرح مصر از رژیم صهیونیستی جانبداری شده است.
 
وی با بیان اینکه در شهرک شجاعیه مردم در خانه‌ها مانده‌اند گفت: باید به دنبال چاره‌ای برای پایان یافتن این جنگ باشیم.
 
جلالی با اشاره به اینکه فاجعه در غزه بسیار عمیق است، تصریح کرد: باید به داد مردم مظلوم فلسطین برسیم.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راهبرد امت اسلامی برای آزادسازی قبله نخستین چیست، افزود: انقلاب اسلامی ایران معادله‌های موجود را در منطقه برهم زده است.
 
وی با اشاره به تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: دولت‌های عربی در دوره‌ای با این رژیم مبارزه کردند تا زمانی که آنها در کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی قرارداد صلح بستند.
 
جلالی اظهار کرد: پس از آن برخی از گروه‌های عربی و فلسطینی سردمدار مبارزه با این رژیم شدند و این گروه‌ها در اسلو قرارداد صلح امضاء کردند که در این مقطع انقلاب اسلامی ایران رخ داد و معادله را کاملا برهم زد.
 
* همه مسلمانان باید نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت کنند
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام راحل با اعلام روز جهانی قدس پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی را به دست تک‌تک امت اسلامی داد، تصریح کرد: این موضوع موجب شد همه مسلمانان نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت کنند.
 
وی گفت: روز قدس نماد زنده بودن مسئله فلسطین در میان امت اسلامی است و با این پشتیبانی مقاومت تقویت می‌شود.
 
جلالی شرکت در راهپیمایی روز قدس را حداقل کاری دانست که می‌توان برای مردم مظلوم فلسطین انجام داد، افزود: مردم فلسطین فریاد می‌کشند تا مسلمانان به داد آنها برسند.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم روز قدس با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود تا پیام مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

* گروه‌های تکفیری با نام اسلام در خدمت صهیونیست‌ها هستند 

ولید محمدعلی رئیس مرکز مطالعات فلسطین طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه ریشه خشونت رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در چیست گفت: راهبرد و ماهیت صهیونیزم جهانی نژادپرستانه است افزون بر آن‌ها حقوق همه مردم را نادیده می‌گیرند به طوری که باید اعتراف کنیم ماهیت این رژیم جعلی بر خود برتر بینی و تحقیر دیگران است.  
 
وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی از اسلام آمریکایی و طالبانی بهره‌برداری می‌کرد گفت: آن‌ها تصور می‌کردند که با این مسائل می‌توانند در یک سنگر قرار بگیرند.
 
محمدعلی با بیان این که گروه‌های تکفیری هم مشابه آن‌ها فکر می‌کنند گفت: گروه‌های خرابکار تکفیری به اسم اسلام وحشی‌گری می‌کنند و در خدمت صهیونیست‌ها هستند.  
 
*مصر تنها دروازه عربی برای غزه است که به نفع صهیونیست‌ها عمل می‌کند

رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره به این که رژیم صهیونیستی درصدد است تا وحشی‌گری را نهادینه کند خاطر نشان کرد: دشمن ما صهیونیست‌ها هستند به طوری که مصر هم که تنها دروازه عربی برای غزه است به نفع صهیونیست‌ها عمل می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند از خود دفاع کند و تنها راه حمایت از او گروه‌های تکفیری و رژیم‌های دیکتاتور منطقه هستند که از افراطی‌گری حمایت می‌کنند.  
 
*پیروزی مقاومت معادلات غربی‌ها را در تشکیل رژیم صهیونیستی بر هم زد 

محمدعلی با اشاره به اینکه سیاست انگلیس پیر است که در منطقه پیاده می‌شود ادامه داد: پیروزی‌های پیاپی و ادبیات مقاومت معادلات غربی‌ها را در تشکیل رژیم صهیونیستی بر هم زده است به گونه‌ای که صهیونیست‌ها با ماشین جنگی خود نتوانستند ارتش بدون شکست باشند.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا جناح عربی و غربی به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌پردازند گفت: این غده سرطانی پس از جنگ جهانی دوم کاشته شده است تا آن‌ها بتوانند طرح مقاومت را بر هم بزنند.  
 
وی با اشاره به شکست‌های پی‌در پی رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت خاطر نشان کرد: رژیم‌های دیکتاتور از رژیم صهیونیستی احساس خطر نمی‌کنند؛ زیرا آن‌ها روی دیگر صهیونیست‌ها هستند.
 
* شکست صهیونیست‌ در منطقه نابودی تاج و تخت حکومت‌های عربی است

محمدعلی با اشاره به این که حکومت‌های غربی و عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت مانده‌اند افزود: آن‌ها نگران تاج و تخت خود هستند به گونه‌ای که درصدد هستند تا به مقاومت ضربه بزنند.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین شکست صهیونیست‌ها در منطقه را شکست نابودی تاج و تخت حکومت‌های عربی دانست و عنوان کرد: متاسفانه رژیم صهیونیستی حکومت‌های غربی و عربی به فکر زیرساخت‌ها نیستند و بر ضرر مردم عمل می‌کنند.
 
وی با اشاره به این که حکومت‌های عربی دست نشاندگان استکبار جهانی هستند ادامه داد: این دست نشاندگان لیاقت خوش خدمتی ندارند زیرا آن‌ها جاهلان عرب هستند که به کرسی نشستند پس باید گفت آن‌ها به دنبال کشتار و خونریزی هستند.
 
* رئیس تشکیلات خود گردان دشمن مقاومت فلسطین است

محمدعلی با تاکید براینکه ماندگاری رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است اظهار داشت: ابومازن رئیس تشکیلات خود گردان ادبیات مقاومت را قبول ندارد و دشمن مقاومت فلسطین است.  
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره به این که باید اختلافات حل شود افزود: طرح مصر فقط به نفع صهیونیست‌ها هستند زیرا آن‌ها می‌توانند از این طرح به خوبی بهره‌برداری کنند.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی توان مقابله با گروه‌های مقاومت را ندارد گفت: مقاومت هر بار در برابر رژیم صهیونیستی دست به شگفتی آفرینی می‌زند.  
 
محمدعلی با اشاره به این که زمام امور دیگر به دست صهیونیست‌ها نیست ادامه داد: رژیم صهیونیستی از زمان شکست در لبنان دست به بازنگری در حساب و کتاب خود زده است.
 
رئیس مرکز مطالعات فلسطین با اشاره به افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت ادامه داد: مقاومت کاری به حساب و کتاب‌های دنیا ندارد بلکه تنها به خداوند توکل می‌کند.
 
 وی تنها گزینه مقاومت را مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: شارون از غزه از سال 2005 عقب نشینی کرد به گونه‌ای که میان کابینه این رژیم جعلی اختلاف به وجود آمد.  
 
محمدعلی باریکه غزه را بزرگترین چالش و گره برای رژیم صهیونیستی دانست و افزود: جنبش مقاومت موجب شد که 64 درصد جوانان صهیونیستی مهاجر که به سرزمین‌های اشغالی آمده بودند به فکر برگشتن به کشورهای خود بیفتند و دیگر نمی‌خواهند پول‌های خود را در سرزمین‌های اشغالی سرمایه‌گذاری کنند.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: جلالی ، رژیم ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار