همکاري مرکز ملي فرش و سازمان ميراث فرهنگي

سرپرست مرکز ملي فرش ايران با اشاره به قدمت، تنوع و غناي فرش و صنايع دستي در ايران، گفت: ما بايد قدر و ارزش داشته‌هاي فرهنگي و تاريخي کشورمان را بدانيم و آنها را به جهانيان معرفي کنيم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا حميد کارگر در نشست هم انديشي براي هم‌افزايي ميان مرکز ملي فرش ايران و معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي با تاکيد بر لزوم تقويت همکاري‌هاي مشترک مرکز ملي فرش و معاونت صنايع دستي، يادآور شد: مرکز ملي فرش ايران در حوزه هاي تحقيقات و آموزش، حمايت و بهبود توليد و نيز حوزه بازاريابي براي فرش دستباف فعاليت مي کند و وجود همين محورهاي فعاليتي در معاونت صنايع دستي مي تواند دستمايه و بهانه همکاري و هم افزايي باشد.

وي با اشاره به وجود همدلي و همراهي ميان دو مجموعه در دوره زماني کنوني ادامه داد: بايد از اين فضاي مثبت براي ارتقاي سطح علمي، توليدي، آموزشي و بازاريابي فرش و صنايع دستي استفاده کنيم.

معاون صنايع دستي نيز در اين نشست با اشاره به تاکيد معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي بر دوري از مباحث اختلاف برانگيز در جابه جايي هاي ساختاري و تشکيلاتي نهادهاي متولي فرش و صنايع دستي گفت: تصميم بر آن است تا به جاي توجه به جايگاه هاي سازماني، به همکاري و همراهي براي رشد و بهبود دو مقوله فرش و صنايع دستي بينديشيم.

نامور مطلق با تبيين اهميت استراتژيک ارتباط ميان صنايع دستي و فرش، گفت: به دليل نزديکي و شباهت‌هاي ميان اين دو حوزه، معاونت صنايع دستي و مرکز ملي فرش ايران مي توانند اقدامات و فعاليت‌هاي مشترکي را انجام دهند.

وي با بيان اينکه صنايع‌دستي و فرش از لحاظ عمليات تشکيلاتي جدا افتاده‌ است اما داراي بستر و اساس مشترک هستند، يادآور شد: اصل و اساس همکاري و فعاليت‌هاي مشترک، همدلي است که ميان مسئولين اين دو بخش وجود دارد.

نامور مطلق با اشاره به اينکه دو بخش صنايع دستي و فرش بايد از فعاليت‌هاي تکراري جلوگيري کنند، تصريح کرد: امکان انجام فعاليت‌هاي مشترک در حوزه بازاريابي، توليد و گفتمان‌سازي بين معاونت صنايع دستي و مرکز ملي فرش ايران وجود دارد.

در ادامه اين نشست مديران دو نهاد به تشريح حوزه هاي فعاليتي خود پرداختند و برخي از محورهاي همکاري مشترک فهرست شد.

در پايان مقرر شد کارگروه هاي مشترکي بين مرکز ملي فرش و معاونت صنايع دستي براي تدوين محورهاي همکاري، زمان بندي دقيق فعاليت و رسيدن به نقشه راهي براي اين همراهي تشکيل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، صنایع ، فروش ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار