چرا آمریکا بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی "بمب اتمی"‌ ریخت ؟

پس از پایان دوره "بردگی انسان" حمله با بمب اتمی به یک کشور کثیف ترین و نژادپرستانه ترین روش برای پیشبرد منافع یک دولت بوده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کامان دریمز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " جان لافارگ "‌ نوشت : تلفورد تیلور , کارشناس و استاد دانشگاه می گوید : حقوق بین المللی مردم هیروشیما قابل بحث و دستیابی است اما هرگز در هیچیک از عرصه های جهانی سخنی از اینکه " حمله شیمیایی به این شهر یک جنایت جنگی است " نشنیده ام . هرگز عدالت در قبال آنها اجرا نشده است . 

در کتابی که وی در سال 2011 با نام " پوشش اتمی" منتشر کرد , امده است : گرگ میچل می گوید : اگر وقایعی که در هیروشیما روی داد نشان می دهد که جان انسان در عصر اتمی و در برابر بمب اتمی چقدر بی ارزش است , بمباران ناکازاکی نشان داد که جان انسان اصلا ارزشی در برابر بمب اتمی ندارد . 

میچل با اشاره به نوشته دواید مک دونالد , نویسنده آمریکایی در سال 1945 این گونه می افزاید : برای کاهش و حذف بربریت در جوامعی که دارای جمعیت های نیمه مسموم و غیرنظامی است این اقدام ( بمباران اتمی ) می تواند نتیجه بخش باشد . نیویورک هرالد تریبون در مقاله ای در این باره نوشت : آن هنگام که هواپیماهای جنگی آمریکایی این دو شهر ژاپنی را بمباران اتمی کردند هیچگونه رضایتی در آنان برای ایجاد بزرگترین فاجعه کشتار دسته جمعی در تاریخ بشر وجود نداشت . 

وی تصریح کرد : پس از پایان دوران برده داری , بمباران اتمی ناکازاکی را باید کثیف ترین و نژادپرستانه ترین روش مورد استفاده یک دولت بر علیه کشور دیگری دانست . 

در 17 آگوست 1945 دیوید لورنس , سردبیر و مقاله نویس خبرگزاری آمریکا اظهار داشت : " هفته گذشته ما صدها هزار غیرنظامی را در شهرها و استانهای ژاپن با بمب اتمی جدید خود به قتل رساندیم . ما به این زودی ها نمی توانیم از احساس گناهی که از این ماجرا داریم , پاک شویم . ما استفاده از بمب اتمی _ که مطمئنا مخرب ترین سلاح کشتار جمعی دنیاست _ را برای زنان , مردان و کودکان ژاپنی دریغ نکردیم . ما نمی توانیم به آنچه انجام داده ایم ,  افتخار کنیم . اگر کاخ سفید بخواهد صادقانه عمل کند باید از این اقدام خود شرمنده باشد . "

در ادامه این مقاله آمده است : اگر شرم پاسخی طبیعی و کافی برای بمباران هیروشیماست , پاسخ مناسب برای فاجعه ایجاد شده در ناکازاکی چیست ؟ مخصوصا با توجه به اسناد طبقه بندی شده و محرمانه فراوانی که در آرشیو دولتی آمریکا قرار دارد . 

بر اساس گزارش یکی از پزشکان آمریکایی که ارتباط نزدیکی با دولت واشنگتن و نیز ماجرای حملات اتمی آمریکا به ژاپن دارد , بر اثر بمباران ناکازاکی بیش از 74 هزار تن در دم جان خودرا از دست دادند , 75 هزار تن مجروح شدند و 120 هزار زن , مرد , کودک و سالمند نیز دچار مسمومیت های شدید شیمیایی و اتمی شدند . به راستی دلیل بمباران هیروشیما و ناکازاکی چه بود ؟

توجیهی که سالهاست برای انجام این جنایت فاجعه بار در ژاپن از زبان مقامات و رسانه های آمریکایی عنوان می شود " حفظ جان هزاران سرباز آمریکایی " می باشد . جدا از سوالات اخلاقی و حقوقی مهمی که در زمینه کشتار غیرنظامیان به منظور حفظ جان نظامیان مطرح می شود , هنگامی که هیروشیما با این هدف سوزانده شد چه دلیلی برای حمله به ناکازاکی وجود داشت ؟ 

تعجب آور ترین بخش در اظهارات مقامات دولتی آمریکا در این باره این است که جیمز برنز , وزیر امور خارجه ترومن در روزنامه نیویورک تایمز در تاریخ 29 آگوست 1945 این گونه می گوید : " ژاپن پیشتر از بمباران شهرهای خود و بدلیل پیشنهاداتش برای صلح می دانست که مورد این حملات قرار می گیرد . در حقیقت پیش از آنکه اولین بمب اتمی بر سر مردم هیروشیما بریزد آنها می دانستند که به نوعی مورد تنبیه و مجازات قرار خواهند گرفت . "

در 20 سپتامبر 1945 "ژنرال کرتیس لمای"  فرمانده آمریکایی معروف در انجام بمباران های اتمی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت : جنگ تنها در دوهفته , بدون حضور روس ها و بدون استفاده از سلاح اتمی به پایان خواهد رسید . 

در کتاب "هیروشیما در آمریکا ؛ 50 سال انکار " به نویسندگی رابرت لیفتون و گرگ میچل این گونه آمده است : تنها چند هفته بعد از ششم و نهم آگوست ( روزهای بمباران هیروشیما و ناکازاکی ) رییس جمهور ترومن شخصا در ملاعام اعلام کرد : بمباران هیروشیما و ناکازاکی عامل پیروزی ما در جنگ نبوده است . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ بررسی بمباران استراتژیک آمریکا که توسط "پل نیتز" کمتر از یکسال پس از بمباران اتمی ژاپن انجام گرفت نشان می دهد که " بطور قطع تا پیش از 31 دسامبر 1945 و به احتمال فراوان پیش از 1 نوامبر 1945 ژاپن از موضع خود در برابر آمریکا عقب نشینی کرده بود ؛ پیش از آنکه بمبی بر سر مردم ریخته شود و پیش از آنکه هرگونه جنگ و تجاوز طراحی یا اجرا شود . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۴
کسی ازصلاح اتمی استفاده می کند که ترسو وجنگ راباخته باشد فکرکرده با استفاده ازاتم آبرو ریخته شده برمی گردد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
گفتم درباره بمباران اتمی بگو اصلا خوب نبود
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
وا قعا آمریکا جنایت نسل کشی,انجام داده است در تاریخ بی,سابقه بوده است کاری جنایت کارانه انجام داده است .
Iran (Islamic Republic of)
محمد زارع
۱۴:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
الله اکبر
آخرین اخبار