آیا با طالع بینی‌های مرسوم می‌توان افراد را بشناسیم؟

متاسفانه برخی از افراد به طالع بینی‌های مرسوم که اساس علمی ندارند، اعتقاد کاملی داشته و افراد بدین طرق می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بحثی که در طالع بینی‌های چینی، هندی و ... مطرح است، تاکید ویژه‌ای در توانایی پیش بینی ویژگی‌های شخصیتی افراد بر اساس سال و ماه را دارد که متاسفانه برخی افراد به آنها اعتقاد خاصی داشته و برنامه زندگی خود را بر اساس این پیشگویی‌ها تنظیم می‌کنند.

حال می‌خواهیم از نگاه یک روانشناس این موضوع را دریابیم که روش این دسته از افراد صحیح است یا نه؟

بر این اساس امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در دنیای امروز، ابراز علمی یکی از ابزارهای مهمی است که می‌توانیم خود و سایرین را بشناسیم و نسبت به افراد شناخت پیدا کنیم حال با استفاده از همین نظریات علمی می‌خواهیم بسنجیم که این پیش بینی‌ها و طالع بینی‌های موجود در کتابها صحیح است یا نه؟

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در فصول سرد هر سال به دنیا می‌آیند احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های واگیر و شایع در آنها بیشتر است.

علاوه بر این موارد حتی در افرادی که در فصول سرد سال متولد می‌شوند ابتلا به اختلالات روانی مانند اسکیز و فرنی و افسردگی و ... هم زیادتر است که یکی از دلایل علمی آن که به اثبات رسیده این است که نور کم و دمای کمتر محیط آسیب پذیری بیشتری را برای این افراد فراهم می‌کند و بلعکس اشخاصی که در فصول گرم سال به دنیا می‌آیند به نوعی در آنها آسیب پذیری به بیماری‌ها کمتر است.

خجسته کاشانی متذکر شد: اما متاسفانه در طالع بینی‌های مرسوم همچون چینی هندی و ....  پارا از تحقیقات علمی فراتر گذاشته‌اند و در مورد جزئی ترین خصوصیات و ویژگی‌های افراد نظر داده‌اند بدون آنکه پایه و اساس علمی و حتی دینی داشته باشد.

قابل ذکر است که ما می‌توانیم افراد را بر اساس  خلق و خوی و رفتاری که در طول مدت مشاهده می‌کنیم بشناسیم حال خودتان قضاوت کنید که کاربر برخی از افراد که به این طالع بینی‌ها اعتقاد کاملی دارند صحیح است یا نه؟

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
برچسب ها: علمی ، طالع بینی ، اعتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۱۱:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
حدود 25 فاكتور هست كه شخصيت يك انسان رو تشكيل ميده و طالع بيني يك بيست و پنجم عامل موثر در شخصيت فرد ميشه كه فكر نمي‌كنم خيلي درصد زيادي باشه
براي تفريح و وقت گذروني بدك نيست
آخرین اخبار