کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عصبانیت آمریکا از شکست اسرائیل تحریم‌های جدید را رقم زد/ لزوم واکنش جدی وزارت خارجه به این مسئله

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را ناشی از عصبانیت آنها از شکست اسرائیل در مقابل مقاومت دانست و گفت: این در حالیست که ما تنها از مظلوم دفاع کردیم اما حرف آمریکا این است که همه باید تابع ما باشند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد از روحیات استکباری و زیاده‌خواهی آمریکا نمی‌توان انتظار دیگری داشت.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، ادامه داد: آمریکا تنها منافع خود را می‌بیند و منافع کشورهای دیگر برای آنها معنا و مفهومی ندارد، لذا در اوج مذاکرات شاهد اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا تنها بر اساس روحیه استکباری، زیاده‌خواهی و از طریق زور و فشار همه چیز را برای خود می‌خواهد، گفت: کسانی که آمریکا را بشناسند هیچ‌گاه گمان نمی‌کنند که مذاکرات به نتیجه برسد.

کوثری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند شما باید زیر پای ما له شوید و کلامی حرف نزنید تا اینکه ما فقط شما را قبول کنیم اما ما انقلاب کردیم که رو در روی آمریکا بایستیم نه اینکه در کنارش باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شکست اسرائیل در مقابل غزه، آمریکا را عصبانی و باعث شد آنها بلافاصله عکس‌العمل نشان دهند، گفت: این در حالیست که ما تنها از مظلوم دفاع کردیم اما حرف آمریکا این است که همه باید تابع ما باشند در حالیکه آن روزها گذشت که آمریکا هرطور که دلش می‌خواست یاغی‌گری می‌کرد و آن‌ها محکوم به سقوط هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: وزارت خارجه باید نسبت به این مسئله عکس‌العمل نشان داده و این موضوع را در مذاکرات مطرح کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.