اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توهین به مقامات کشور عنوان مجرمانه دارد/ پرونده ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی در دستورکار

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه گفت: هر نوع توهین و اهانت به مقامات مملکتی عنوان مجرمانه دارد.

"محمدعلی اسفنانی" عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفتگو با خبرنگار حقوق و قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ترویج توهین به مقدسات در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه اظهار داشت: کسی حق ندارد در فضای مجازی خلاف قانون عمل کند و مطابق قانون مجازات اسلامی هر نوع توهین و اهانت به مقامات جرم محسوب می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

وی ادامه داد: در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375، هر گونه توهین به مقدسات، معصومین و ائمه اطهار، اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و روسای قوای سه‌گانه عنوان مجرمانه دارد و برای کسانی که خلاف قانون عمل کنند مجازات هم تعیین شده است.

اسفنانی افزود: قطعا اگر این رویه در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کند، این موضوع در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح خواهد شد و در این خصوص تصمیم‌گیری صریح و مشخصی اتخاذ می‌شود.
 
عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پایان با بیان اینکه جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هر 2 هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت این موضوع، در جلسه آینده بنده به عنوان یکی از اعضای این کارگروه و تحت عنوان درخواست‌کننده، بحث رسیدگی به این عمل خلاف قانون را مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار