با وجود حمایت فدراسیون جهانی بسکتبال؛

مخالفت آسیا با حضور بازیکن آمریکایی فیلیپین در اینچئون

کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 با حضور آندری بلچ‌ بازیکن آمریکایی فیلیپین‌ در ترکیب تیم اعزامی به اینچئون مخالفت کرد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیل استار از مخالفت کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی با حضور آندری بلچ بازیکن آمریکایی فیلیپین‌ در ترکیب بازی‌های آسیایی خبر داد بنابر گزارش این سایت قوانین آسیا روشن هستند هر بازیکن تبعه خارجی باید حداقل سه سال سابقه سکونت در کشور مورد نظر را داشته باشد.
 
 با این شرایط کوینسی دیویس‌ یار آمریکایی چین تایپه  هم حق بازی در اینچئون را ندارد.

بلچ در دور مقدماتی جام جهانی موثرترین بازیکن جام شد و در هر بازی بهترین بازیکن فیلیپین بود اما با مخالفت آسیا برای بازی در اینچئون مواجه شد. بعد از این جریان کمیته ملی المپیک فیلیپین هم درخواست تجدید نظر خود را به فیفا ارائه کرد.
 
 در این میان دوتیت یار آمریکایی قدیمی تیم هم از حالا آمادگی خود را برای بازی های اینچئون اعلام کرده است. در جریان کاپ آسیا که هنوز بلچ تیم نرسیده بود هم فیلیپین از دوتیت استفاده می‌کرد.
 
**حمایت فیبا از بلچ

 فدراسیون جهانی بسکتبال که اجازه بازی بازیکن آمریکایی فیلیپین را برای بازی‌های  تحت نظر این فدراسیون صادر کرده است در مقابله با شورای المپیک آسیا هم از بلچ حمایت می‌کند.
 
فیبا از کمیته برگزاری بازی‌های اینچئون خواسته است که اجازه بازی بلچ را صادر کند و بر قانونی بودن حضور این بازیکن در ترکیب فیلیپین تاکید کرده است.

مسئولان فیبا می‌گویند که سیستم خود را برای تمام رقابت‌های بسکتبال در جهان دارند و طبق نظر فدراسیون جهانی، آندری بلچ به طور کاملا قانونی فلیپینی شد است.

** 4 بازیکن با هدف المپیک 2020 در ترکیب ژاپن

تیم ملی بسکتبال ژاپن چهار بازیکن را با هدف المپیک 2020 به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام می‌کند.

نائوتو سوجی، ماکوتو هیرجیما، دایکی تاناکا و تنکیو هاریموتو بازیکان بسیار جوان ژاپن هستند که در ترکیب بازی‌های آسیایی جای می‌گیرند.

برادران دوقلوی تاکچی و تعدادی از برترین شوتزن‌های ژاپن برای بالا بردن قدرت امتیاز آوری این تیم به ترکیب اعزامی به اینچئون اعزام می‌‌شوند.
 
کانامورا و سوجی نفرات اول و دوم در بین برترین شوتزن‌های لیگ ژاپن بودند که به تیم ملی این کشور دعوت شدند. برادران تاکچی و آتسویا اوتا نیز زیر حلقه این کشور را قوی می‍‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آندر ، تیم ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۷:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
اين بنفع تيم ما شد ، گرچه كره ايها براي بالابردن شانس خودشان اين كار را انجام دادند .
آخرین اخبار