دبیر جشنواره "هنر برای صلح" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برگزاری جشنواره "هنر برای صلح" نمایانگر چهره فرهنگی ایران در جهان است

"فریدون فربود" گفت:‌ برگزاری دومین دوره جشنواره در روز جهانی صلح می‌تواند به بهبود وجهه بین‌المللی ایران کمک کند.

فریدون فربود دبیر جشنواره "هنر برای صلح" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره " هنر برای صلح"  بیان کرد.
 
دومین دوره جشنواره "هنر برای صلح" 28 شهریور ماه در خانه هنرمندان سالن استاد شهناز به طور رسمی افتتاح وتا 5 مهر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه با حضور مقاماتی رسمی سازمان جهانی همچون یونسکو و سازمان ملل برگزار می‌شود.
 
فربود دبیر جشنواره "هنر برای صلح" ضمن به این مطلب که حدود 100 اثر در حوزه‌های مختلف همچون گرافیک، مجسمه،‌ چیدمان، عکاسی و نقاشی در نمایشگاه حضور دارد گفت: هدف این جشنواره طبق برنامه سال گذشته است. این جشنواره از امسال هر ساله در روز جهانی صلح مصادف با 30 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هدف دیگر این پروژه ایجاد فضایی که صلح و آرامش را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.
 
دبیر جشنواره "هنر برای صلاح" اظهار داشت به طور قطع این نمایشگاه پیشرفت‌های خوبی را خواهد داشت،‌ امسال بخش پژوهش و نشست‌ها هم اندیشی را به جشنواره اضافه کردیم، البته بعد از برگزاری جشنواره "هنر برای صلح " برگزاری جشنواره هنر برای صلح برگزار می‌شود که آثار ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.
 
فربود ضمن اشاره به اینکه صلح را تصور کنیم شعار جشنواره امسال است تصریح کرد: شعار این پروژه این است که هنر می‌تواند ابزار قدرتمندی در راستای گسترش صلح باشد.
 
وی افزود: تمرکز ما دراین جشنواره بر روی هنر‌های تجسمی است، اما علاقمندیم که در سال‌های بعد از تئاتر، موسیقی و فیلم کوتاه در این جشنواره بهرمند شویم.
 
دبیر جشنواره در خصوص آثار هنرمندان گفت: برای آثار داوری نداشتیم و از هنرمندان دعوت کردیم که آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند.

فربود اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در روز جهانی صلح می‌تواند به بهبود وجهه بین‌الممل ایران کمک کند.
 
وی تاکید کرد: در این پروژه هیچ سازمان و شرکتی از ما حمایت نکردند و موسساتی چون موزه هنرهای معاصر تهران برنامه تلویزیونی رادیو هفت، مؤسسه فرهنگی هنری رهنما، خانه هنرمندان، کانون انفورماتیک، گالری محسن، انجمن حمایت از حقوق کودکان،‌ مدرسه سیلک ایران، انجمن نیکوکار مهتاب همراه  ما  در برگزاری جشنواره خواهند بود.
 
وی خاطرنشان کرد: از همکارانم زهردلداده، زهرا شفیعی، مجتبی فلاحی، رودابه تنکرمی، رازی شکیبی، گلچهره صادق زاده، بهاره جهان دوست و سایر همکارانم در این پروژه تشکر و قدر دانی می‌کنم.

 
انتهای پیام/ تس

برچسب ها: جشنواره ، هنر ، صلح ، تجسمی ، نقاشی ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار