تقدیر جنتی از بازیگران "چ"؛

جنتی: وظیفه ماست از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع کنیم / باید هرآنچه در جنگ اتفاق افتاده را بدون هیچگونه تحریفی به نگارش درآوریم

حماسه دفاع مقدس به‌عنوان یکی از بزرگترین اتفاقات قرن حاضر و چند قرن گذشته باید به نسل‌های آینده بدون تحریف انتقال یابد تا همگان با قدرت ایران که قدرت اول منطقه است بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تقدیر از بازیگران فیلم چ با حضور کارمندان و مدیران وزارت ارشاد در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم کلیپی از کشتار مردم غزه و فلسطین به نمایش درآمد و بعد از آن گروه موسیقی "کوبه‌ای بابک" با هنرمندی "حجت‌الله صفری" نوازنده نی، "عماد غفوریان" نوازنده دف و "بابک خواجه نوری" نوازنده تنبک، به اجرای چند قطعه موسیقی پرداختند.
 
بنابراین گزارش پس از اجرای گروه موسیقی، "حسین حاجی" فرمانده مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان جنتی در هفته دفاع مقدس سال گذشته گفت: در سال گذشته و در پاس‌داشت هفته دفاع مقدس  وزیر ارشاد در این سالن حضور به هم رساندند و اشاره کردند که، پاسداری و حراست از فرهنگ دفاع مقدس بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: پاسداری از این حریم به عهده همه اهالی فرهنگ بوده و جنتی خود در آبادان نقش مهمی را ایفا کرده است. این فرهنگ را پاس بداریم و بدون تحریف به نسل در پیش رو انتقال دهیم.
 
*امواج انسانی بر سلاح‌های مدرن مقاومت کرد

همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به همه مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیار اقدام شایسته‌ای است که در هفته دفاع مقدس شما مدیران به همراه اصحاب رسانه دور یکدیگر جمع شده‌اید و این همایش را برگزار کرده اید.

وی ادامه داد: انصافاً باید گفت حماسه دفاع مقدس در طول هشت سال بزرگترین حماسه قرن و چند قرن گذشته است که در تاریخ کمتر می توانیم چنین حماسه‌ای را مشاهده کنیم. ملت ایران پس از چند سال پشت سر گذاشتن دوران سیاه دیکتاتوری، توانست با فریادهای زن و مرد، بزرگ و کوچک به پیروزی رسید.

جنتی تصریح کرد: ملت ما با دست خالی یک رژیم مسلح مورد حمایت غرب را سرنگون کرد که در همان آغاز به دلیل شعارهای استقلال‌طلبانه مورد هجوم دشمن قرار گرفت. همه تلاش‌ها برای این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند و به‌دنبال آن بخشی از سرزمین ایران، خوزستان را جدا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روزهای بسیار سختی را مردم ما سپری کردند و در آن زمان هنوز سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد نو پا شکل گرفته بود و دشمنان توانستند 11 شهر مرزی ما را به تصرف درآورند و خسارت‌های بسیاری را متوجه ما کنند.  

جنتی اظهار داشت: با فرمان امام خمینی (ره) همه مردم به جبهه‌ها روی آوردند و جان بر کف به میدان‌های جنگ رفتند. امواج انسانی توانست بر سلاح های مدرن مقاومت کند و در این جنگ نابرابر پیروز شود.

وی ادامه داد: ملت ما با ایمان به خدا جنگیدند و پیروز شدند این حماسه برای نسل امروز که آن روزها را به یاد ندارند یادآوری‌اش جالب است و اگر این کار صورت نگیرد ما شرایط گذشته را فراموش می کنیم. امروز در سایه‌ی فداکاری ها و از خود گذشتگی ها ما آرام نشسته‌ایم و فعالیت خود را ادامه می دهیم. اما کشور در حوزه اقتصادی دچار عقب‌ماندگی ناشی از جنگ شد.   
 
*ایران قدرت اول منطقه است

جنتی با اشاره به یک مصاحبه در شبکه های ماهواره‌ای گفت: چند روز پیش یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای را دیدم که در آن مصاحبه ای انجام شد و در آن ایران را بعنوان قدرت اول منطقه معرفی کردند. بدانید که اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، بغداد در تصرف گروه های داعش بود و نیز همه گروه های معارضین سوریه با کمک جمهوری اسلامی ایران نابود شدند و در لبنان هم حزب‌الله توانستند حرف اول را بزنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر همکاری دو جانبه با ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند با ایران کنار بیایند و همکاری دو جانبه داشته‌باشند و این ایران است که اکنون حاضر به صحبت با آمریکایی‌ها نیست و این خود نشان‌دهنده یک قدرت بزرگ بوده که جمهوری اسلامی آن را بدست آورده است.  

جنتی اظهار داشت: به همین دلیل باید تلاش کنیم یاد این حماسه را در اذهان خود زنده نگه داریم و آن را به نسل جدید و در پیش رو انتقال دهیم.

وی با شاره به جنگ جهانی دوم تصریح کرد: در غرب هنرمندان آنها با استفاده از تکنولوژی روز جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشند و آن را  به جهانیان صادر می‌کنند. حماسه دفاع مقدس خوشبختانه با قلم هنرمندان در عرصه نمایش به خوبی به تصویر در‌آمد و در نمایشگاه کتاب امسال در یک غرفه جداگانه عده ای دلنوشته‌های خود را می نوشتند. انصافاً در عرصه موسیقی کارهای بزرگی چون سمفونی دفاع مقدس را داشته‌ایم. وظیفه ما است که از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع کنیم و آن را گسترش دهیم و بدون تحریف این تاریخ بزرگ را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

جنتی ادامه داد: ما باید هرآنچه که در جنگ اتفاق افتاده را بدون هیچگونه تحریفی به نگارش درآوریم و همه حوادث را آنگونه که هست ثبت کنیم تا آیندگان بتوانند آن را بفهمند. نباید در این خصوص جناح‌بندی شود و حرف از گروه های چپ و راست زده شود. مثل جنگ باید همه با هم در برابر تهاجمات جدید با صفوف فشرده در کنار هم بایستیم تا انشاالله به مقاصد امام خمینی (ره) دست‌یابیم. خاطره همه شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان را گرامی می‌دارم. از برادران گران‌قدر بسیجی برای برگزاری این مراسم تشکر می‌کنم.  

بنابراین گزارش از "ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و از "ساعد الشیخ" نماینده حماس با دادن قاب‌هایی با مضمون "الله" و "بسم الله" تقدیر و تشکر شد.

در ادامه از "پرویز پرستویی"، "محمدتقی روغنی‌ها"، "مسید رحیمی" تحلی‌گر مسائل سیاسی، "سعید الهیان"، "محمدعلی باشه‌آهنگر" کارگردان دفاع مقدس، "علی فریدونی" عکاس دفاع مقدس، "احسان عبدی‌پور" کارگردان "تنهای تنهای تنها"، "جمشید جم"، "محبوبه معراجی‌پور"، "رضا اسماعیلی"، "بابک حمیدیان"، "مریلا زارعی" و نیز از "مصطفی رزاق‌کریمی" تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۰:۳۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
آقاتوروخدایک نفراین آقای وزیرروبگیره یکباره سوتی نده بجای خاطرات جنگ تخیلات روبیان کته یا سیاه نمایی کنه تااون طرفی ها حالشوببرند...مثل گروههای موسقی که تومترو وسطح شهرتهران راه انداخته اند...به اسم جذب علاقه مندان...
Iran (Islamic Republic of)
انا
۲۲:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
اقا شما زحمت بکش بی هویتی از سینمای ایران پخش نشه نیازی نیست فرهنگ ایثارو شهادت پخش کنی
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
(جنتی: وظیفه ماست از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع کنیم)
این سخن سکان دار فرهنگ گشور است...
آخرین اخبار