افشای رابطه دراویش گنابادی با موسسه انگلیسی small media + اسناد

موسسه small media درسایت خود اهداف فعالیت‌هایش را کمک به گردش آزاد جریان اطلاعات درجوامع بسته معرفی می‌کند و تحقیق و تحلیل و انتشارگزارشات را راهی برای ارتقاع آن می‌داند، اخیراً درگزارشی با موضوع اقلیت‌های مذهبی در ایران، فعالیت آنلاین آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، موسسه small media که اهداف استعماری را دنبال می‌نماید، فعالیت‌های فرقه‌های دراویش گنابادی را با خط دهی و جریان سازی‌های هدف‌دار خود تعیین می‌نماید. تلاش این سایت در جوسازی رسانه‌ای و راه اندازی جریاناتی سیاسی در مورد تحرکات دراویش و اقدامات این فرقه در داخل کشور می‌باشد. در گزارش‌هایی که از دراویش نیز به‌عنوان اقلیت‌هایی مسلمان نامبرده می‌شود، فعالیت‌های مجازی آن‌ها در سایت‌های این گروه موردبررسی قرارگرفته است.

 

این گزارش با بررسی دقیق محتوای مطالب سایت‌ها، به این مورد اشاره دارد که هدایت مجازی جریانات سیاسی تهییج کننده دراویش و کلیه اقدامات در این خصوص از این طریق انتشار و سازمان‌دهی می‌شود. در همین خصوص علاوه بر حمایت‌های آشکار و پنهان، رسانه‌های ماهواره‌ای از جمله رادیو فردا، دویچه وله، صدای آمریکا، بی‌بی‌سی فارسی و... همچنین سایت اروپای آزاد نیز مقاله‌ای را با استناد مفاد آن، با عنوان «اینترنت راهی برای تمرین ایمان و انجام فرایض مذهبی» منتشر کرد.

سایت‌هایی که خود را به دراویش منسوب می‌کنند تلاش دارد تا این‌گونه وانمود نماید که با تأکید بر اینکه لزوماً تحلیل‌های این گزارش‌ها را منطبق بر دیدگاه‌های خود نمی‌داند. البته این هم در ادامه همان اهداف اربابان هدایتگر این سایت می‌باشد. یکی از افرادی که به‌ظاهر مسئولیت سایت به آن متوجه شده است فردی بنام ف.ن ۲۸ ساله است که از مدیران یکی از این سایت‌ها است. ازسال ۲۰۰۷ مسئولیت‌های متعددی ازجمله، سردبیری خبرنگاری بخش فنی و امنیت سایت بر عهده وی گذاشته‌شده که تا امروز نیز ادامه داشته است.

این فرد سعی دارد با جو‌سازی اقداماتی را جهت تهییج دروایش به اجرا گذارد و با حمله به مراجع تقلید آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مکارم شیرازی و... فعالیت‌هایش را پیش ببرد.


البته اخبار این سایت‌ها به‌گونه‌ای بیان می‌شود که به وی دیکته می‌شود و دلیل اصلی آن هیچگاه بیان نمی‌شود.

مخاطبان این شبکه مجازی و بنگاه شایعه‌پراکنی چه کسانی هستند؟

مخاطبان اصلی این سایتها بنگاه‌های خبری فارسی و انگلیسی‌زبان و نهادهای به‌اصطلاح حقوق بشری هستند. یعنی به‌طور خلاصه همان کسانی که این سایت را هدایت و جهت‌دهی می‌نمایند.

آنها طوری در راستای اهداف اربابان استکباری و غربی خود گام برمی‌دارند که همواره ماهواره‌ها و نهادهای به‌اصطلاح حقوق بشری از گزارش‌های ماهانه و سالانه‌ ایشان با آمار و اطلاعات مخدوش و جهت‌دارشان استفاده می‌نمایند.




برچسب ها: درویش ، گنابادی ، مجازی ، مذهب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.