ستارگان کربلا(17)؛

عبدالله بن مسلم بن عقيل بن ابى طالب (رض) که بود؟

وى همچنان مبارزه كرد تا 98 تن از سپاه دشمن را طى سه حمله به هلاكت رساند و سپس عمرو بن صبيح صدايى با پرتاب تيرى وى را به شهادت رساند.

به گزارش خبرنگار خیمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ مادر وى رقيه دختر اميرالمؤمنين (عليه السلام) و مادر رقيه صهباء ام حبيب دخت عباد بن ربيعة بن يحيى العبد بن علقمة بن تغلبى بوده است. گفته شده: صهباء از اسيران يمامه و به گفته اى: از اسراى عين التمر براى اميرالمؤمنين (عليه السلام) خريدارى شده. حضرت از صهباء داراى دو فرزند به نام هاى ((عمر اطرف و رقيه)) گرديد.

سروى گفته است: عبدالله بن مسلم به ميدان رفت و بر سپاه دشمن حمله ور شد و اين رجز را زمزمه مى كرد:

اليوم القى مسلما و هو اءبى

و عصبة بادوا على دين النبى

يعنى: امروز، با پدرم مسلم و گروهى كه در راه دين پيامبر به شهادت رسيده اند، ديدار خواهم كرد.

وى همچنان مبارزه كرد تا 98 تن از سپاه دشمن را طى سه حمله به هلاكت رساند و سپس عمرو بن صبيح صدايى با پرتاب تيرى وى را به شهادت رساند.

حميد بن مسلم گفته است: عمرو، با پرتاب تيرى، عبدالله را كه به سمت او مى آمد، هدف قرار داد، خواست پيشانى او را نشانه رود، عبدالله دست خود را بر پيشانى نهاد تا از اصابت تير به پيشانى خويش جلوگيرى نمايد ولى تير دستش را با پيشانى دوخت، خواست آن را حركت دهد نتوانست، تير ديگرى به سوى او پرتاب كرد و قلب مبارك وى را شكافت و عبدالله نقش بر زمين شد.

آن گونه كه ابومخنف و مداينى و ابوالفرج گفته اند: بر خلاف گفته ديگران،شهادت عبدالله بعد از شهادت على اكبر (عليه السلام) رخ داده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: عبدالله ، مسلم ، بن عقیل ، صهباء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۹:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
خدا خیرتون بده عالی بود.