یک کارشناس سیاست خارجی گفت: وزیر خارجه آمریکا سعی می‌کند رضایت لابی صهیونیست را در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا را جلب کند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان اخیر "جان‌کری" و تفاوت بارز آن با مذاکرات گذشته مسئله هسته‌ای ایران،  گفت: وزیر خارجه آمریکا سعی می‌کند رضایت لابی صهیونیست را در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا را جلب کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جان‌کری به خوبی می‌داند که ایران همه مسیرهای شفاف سازی را طی کرده و در حال حاضر توپ در زمین کشورهای 1+5 است، لذا جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات یک سال گذشته ثابت کرده که خواهان حل موضوع هسته‌ای  از طریق گفتگو است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: سفر هیات‌های بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تهران و گزارشهایی که ارائه شده نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی خواهان فعالیت‌های پنهانی نیست و همه فعالیت‌های کشورمان زیر نظر آژانس است.

هانی‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران پروتکل ان پی تی را امضا کرده و هیچ گونه بهانه جویی‌هایی برای سایر کشورهای 1+5 وجود ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و 1+5، جان‌کری سعی کرده فضای مذاکرات را تیره کند.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار