با مشاوره قبل از ازدواج روابطتان را محکم کنید

مشاوره قبل از ازدواج به شناخت زوجین از یکدیگر کمک می‌کند و میزان طلاق را کاهش می‌دهد.

امیرهوشنگ مهریار، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ به طور حتم مشاوره قبل از ازدواج میزان طلاق‌ها را کاهش می‌دهد، به دلیل آن که یک فردی به عنوان مشاور می‌تواند به زوجین در شناخت یکدیگر یاری رساند.

وی افزود: مشاور تناسب زوجین با یکدیگر را تشخیص می‌دهد، همچنین در صورتی که آن‌ها با یکدیگر مشکلاتی را داشته باشند، آن‌ها را بیان و برطرف خواهد کرد. مشکلات رفتاری، شخصیتی، اختلاف ایده‌ها و انتظارات از اختلافاتی به شمار می‌رود که در بین زوجین دیده می‌شود.

این روان‌شناس با اشاره به این که مشاور قبل از متعهد شدن زوجین نسبت به یکدیگر آن‌ها را در شناخت مشکلات یکدیگر یاری می‌دهد، اظهار داشت: هنگامی که فرد ازدواج می‌کند، با کسی مواجه است که از نظر انتظارات و توقعات با وی بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: دو طرف هنگام ازدواج به دنبال آن هستند تا شناخت بهتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند، در صورتی که هر یک از دو طرف خصوصیاتی دارند که پذیرش آن برای طرف مقابل سخت محسوب می‌شود، آن‌ها را برطرف می‌کنند یا دو طرف به دلیل آن مشکلات با یکدیگر ازدواج نمی‌کنند.

مهریار خاطرنشان کرد: مشکلات شخصیتی نیز علاوه بر انتظارات متقابل در بین افرادی دیده می‌شود که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند و مشاور توانایی کمک به این افراد در شناخت بهتر از طرف مقابل را دارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار