مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران:

نفت تولیدی فلات قاره ایران جایگزین ندارد

نفت تولیدی فلات قاره ٤٠ درصد نفت صادراتی کشور را تشکیل می دهد و تولید آن در هیچ موقعیتی متوقف نشده و مشتریهای خاص این نفت همواره حضور دارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا سعید حافظی در جریان افتتاح چهارمین مخزن ذخیره سازی جدید در منطقه بهرگان و افزایش سه میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره سازی این منطقه، در جمع مدیران و کارکنان بهرگان گفت: منطقه بهرگان و نوع نفت آن ویژگی خاص و ممتازی دارد و طبق قول قبلی سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت نفت فلات قاره را در این منطقه برگزار خواهیم کرد.
 
وی گفت: بسیاری معتقد بودند در شرایطی که کاهش تکلیفی داریم و تولید نفت در دریا هزینه زیادی دارد، تولید این بخش را کاهش دهیم اما به گفته  قمصری، مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، عربستان می تواند نفت سنگین و کویت نیز می تواند نفت سبک ایران را جایگزین کند اما نفت تولیدی فلات قاره ایران هیچ جایگزینی ندارد و مشتریهای خاص این نفت همواره حضور دارند.
 
وی با بیان این که شرایط موجود از شرایط دوران جنگ هم سخت تر است، گفت: تولید نفت فلات قاره در هیچ موقعیتی متوقف نشده است، تولید نفت فلات قاره یک هشتم کل تولید نفت ایران و ٤٠ درصد نفت صادراتی را تشکیل می دهد. نفت تولیدی در این منطقه ویژگیهای خاصی دارد.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با تاکید بر این که سه عامل اصلی پیمانکار، کارفرما و مشاور خوب در کنار یکدیگر پروژه را بخوبی پیش می برند، اظهار کرد: با تکمیل طرح افزایش توان ذخیره سازی نفت خام در منطقه بهرگان توان ذخیره سازی این منطقه سه میلیون بشکه افزایش یافت.
 
حافظی با بیان این که بسیاری از سکوهای فعال در فلات قاره ایران به دلیل شرایط آب و هوایی و نیز نوع نگهداری کارکنان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، گفت:  وزیر نفت در نامه ای دستور پیگیری تعمیرات سکوها با هدف پیشگیری از وقوع شرایط ناگوار را دادند و همچنین تاکید کردند که در باره سکوهای جدید باید به مسئله نگهداری توسط کارکنان توجه بیشتری شود، زیرا  زمان زیادی از عمر ساخت سکو نمی گذرد و نباید در این مدت کوتاه دچار این میزان فرسودگی شود.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر این که بهرگان پس از خارک بیشترین میزان تولید را در فلات قاره دارد، افزود: با وجود مشکلات بسیار تولید ماشینری در فلات قاره همچنان بخش قابل توجهی از تولید را تشکیل می دهد و اگر این توان را نداشتیم میزان تولیدمان به نصف کاهش می یافت.
 
حافظی در ادامه از پیمانکار پروژه ساخت مخازن نیز درخواست کرد که هرچه زودتر بقیه مطالبات کارگران این پروژه را که با تاخیر مواجه شده پرداخت کند و افزود: پیمانکار این پروژه در پروژهای دیگر  شرکت نیز حضور دارد و درصورتی که عملکرد خوبی داشته باشد، این حضور ادامه می یابد، اما اگر رضایت از کارشان وجود نداشته باشد و حقوق کارگری ضایع شود، آنها را از پروژهایمان حذف خواهیم کرد.
 
انتقال گازهای همراه میدانهای سروش و نوروز
 
به گزارش شانا، در این مراسم افتتاح همچنین مدیر منطقه بهرگان نیز با بیان این که با تکمیل پروژه افتتاح مخزن یک میلیونی ذخیره سازی، پروژه افزایش سه میلیون بشکه ای نفت خام در بهرگان تکمیل شد، گفت: ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در این منطقه از ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه به ٥ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه رسید.
 
رحیمیه با اشاره به این که پروژه انتقال گازهای همراه به خارک از میدانهای سروش و نوروز در حال انجام است، افزود: بزودی انتقال گاز از سکوی گازی بهرگانسر نیز انجام خواهد شد و به این ترتیب کمترین میزان سوختن گاز را در منطقه بهرگانسر شاهد خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد: تولید در منطقه بهرگانسر با کمترین میزان اشکال در حال انجام است و به دلیل پایش به موقع چاه ها و کنترل آبدهی بویژه در میدان نوروز تاکنون توقفی در تولید نداشته ایم. در واقع در طول ١٣ سال گذشته صادرات نفت از شناور صادراتی سورنا که دیگر فرسودگی قابل توجه دارد، توقفی نداشته است.
 
به گزارش شانا، برای ساخت این مخزن یک میلیونی در منطقه بهرگان ٢٩٠ کیلومتر سطح جوشکاری و ٣٠ هزار متر مکعب مسطح سازی انجام شده است و کل کار این پروژه توسط پیمانکاران ایرانی انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار