رئیس سازمان داوطلبان خبرداد

حضور بیش از 3 هزار پزشک وپیراپزشک در مسیر رفت و برگشت زائران حسینی /فعالیت‌های بشر دوستانه باید فرهنگسازی شود

رئیس سازمان داوطلبان با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی بیش از 3 هزار پزشک و پیراپزشک در مرزها مستقر شده و به زائران خدمت رسانی‌ می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در گرامی‌داشت روز جهانی داوطلبان فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی داوطلب به هفته داوطلب ارتقاء پیدا کرده تاکیدی بر فعالیت‌های خیرخواهانه و نوع‌دوستانه با گرایش داوطلبانه و بدون چشمداشت و انتفاع مالی توسط خیرین، صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین اظهار داشت داوطلبان مخصوصا پزشکان در نقاط صفر مرزی در حال آماده سازی بوده و تمامی استان‌های نزدیک به مرز هم اکنون درحال خدمت رسانی بوده و حتی با توجه به بسته بودن مرز شلمچه همچنان خیرین و داوطلبان اعلام آمادگی کرده و خدمت رسانی می‌کنند.
 
رافع در ادامه افزود: بیش از 3 هزار پزشک عمومی و متخصص در مرزها مستقر بوده و ضمنا بیش از هزار بسته بهداشتی تهیه شده که در مسیر رفت و برگشت به زائران داده شده و در همین راستا هزار چادر برپا شده با عنوان ایستگاه سلامت در مسیر استانهای ایلام، خراسان رضوی، فارس و قم به زائران خدمت رسانی می‌کنند.
 
وی در راستای فعالیت‌های نوع دوستانه و بشر دوستانه عنوان کرد: تفاهمی سه جانبه و ملی بین دبیر کل فدراسیون صلیب سرخ و فرهادی رئیس هلال احمر و ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در روز بیست و هفتم آذر ماه در همایش روز جهانی داوطلب بسته می‌شود که در حقیقت هدف بهره گیری از توان داوطلبان و جوانان برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بوده که طرح همکاری هلال احمر به عنوان پیشگامان حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اهداف عملیاتی در گرامی داشت روز جهانی داوطلب گفت: این اهداف شامل شناسایی و تجلیل از داوطلبان فعال،‌خیرین و نیکوکاران برتر استانی و ملی، ترویج فرهنگ داوطلبی و خدمت رسانی بین مردم در هفته داوطلبان الگو سازی و معرفی برترین‌های استانی رسانه و داوطلبان در معرفی چهره‌های برتر داوطلبین و دیدار با مقامات جمعیت در راستای  ترویج فرهنگ داوطلبی در بین مردم و جمع‌آوری و تهیه بانک تصاویر خدمات داوطلبانه است.
 
وی در خصوص برنامه های اجرایی در هفته داوطلب تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های داوطلبان می‌توان به حضور پرشور ملبس در نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌ها و چادرهای سلامت در مسیر نمازگزاران، اهدای خون، کوهپیمایی خانواده داوطلبان طرح نیابت (ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و سلامت به سالمندان نیازمند و محروم) برپایی چادرسلامت و ارائه خدمات ویزیت رایگان، اجرای پروژه‌های مشترک داوطلبی با سازمان‌های مردم نهاد و . . . اشاره کرد.
 
رئیس سازمان داوطلبان به رونمایی از سایت سازمان داوطلبان و شبکه اجتماعی داوطلبان در روز بیست و هفتم آذرماه اشاره کرد و گفت:  سایت سازمان داوطلبان به نام خانه امید داوطلب در روز بیست و هفتم آذرماه رونمایی شده که در این سایت آموزش‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.
 
رافع خاطر نشان کرد: پرداختن به فعالیت‌های خود جوش  و بشر دوستانه باید فرهنگسازی شده و حداقل در هفته داوطلب به صورت خاص به موارد خیرخواهانه اشاره شده تا در این زمینه ترویج کننده این قبیل حرکات خیرخواهانه باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، پزشک ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار