از سوی سازمان بورس؛

یازدهمین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مجوز فعالیت گرفت

شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین بعد از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین بعد از ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها و پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرد.

شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین دارای شماره ثبت 446098 و شناسه ملی 14003748578 مورخ 10 آذر ماه 92 نزد مرجع ثبت شرکت های تهران و شماره ثبت 11218 مورخ 4 دی ماه 92 نزد سازمان بورس است که با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به فعالیت مشاور سرمایه گذاری مبادرت کرده است.

بر اساس مجوز صادره، فعالیت این شرکت در قالب مشاور سرمایه گذاری تا پنج سال آینده مجاز است که پس از انقضاء در چارچوب مقررات قابل تبدیل است.

بر این اساس، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و یا آن‌ دسته از نهادهای مالی که اقدام به دریافت مجوز فعالیت مشاور سرمایه‌گذاری کرده اند، شرکت‌هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص اقدام به ارائه انواع خدمات مشاوره در زمینۀ اوراق بهادار می‌کنند.

با شکل‌گیری این نوع از نهادهای مالی، زمینۀ مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده‌است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات مشاوره در بازار سرمایه را داشته ‌باشند و نیز فرصت مناسبی برای افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند ولی تخصص یا اطلاعات کافی برای ورود به این بازار را ندارند، ایجاد شده است.

این در حالی است که، بر اساس مادۀ 49 قانون بازار اوراق بهادار، اشخاصی که فاقد مجوز فعالیت مشاور سرمایه‌گذاری باشند مجاز به ارائۀ خدمات مشاوره در زمینۀ اوراق بهادار نیستند.
بر این اساس، شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین یازدهمین شرکت مشاور سرمایه گذاری در بازار سرمایه است که از دیگر شرکت های این رسته می توان به شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، آرمان آتی، ارزش پرداز آریان، تامین سرمایه نوین، نیکی گستر، معیار، دیدگاهان نوین، هدف حافظ و ابن سینا مدبر، ایرانیان تحلیل فارابی در بازار سرمایه فعال هستند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار