50 درصد زندانیان بند نسوان ارومیه، مجرم مواد مخدر

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: 50 درصد زندانیان بند نسوان ارومیه در رابطه با جرایم مواد مخدر دستگیر شده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"شهلا تاجفر" روز چهارشنبه درششمین نشست کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زن وخانواده آذربایجان غربی،افزود: این زنان پس از آزادی از زندان به دلیل عدم حمایت خانواده و جامعه و نداشتن شغل به دلیل نداشتن مهارت و سواد کافی دوباره به سمت اعتیاد و انواع آسیب های اجتماعی دیگر روی می آورند.

وی اظهارکرد: 70 درصد زنان معتاد به دلیل اعتیاد همسران خود معتاد شده اند و برخی نیز برای همدردی با همسر معتاد و عشق و علاقه به همسر، به اعتیاد روی آورده اند.

وی اضافه کرد: یکی از موانع درمان اعتیاد زنان، قبح اجتماعی موضوع است چراکه بیشتر زنان معتاد به دلیل برچسب خوردن، اعتیاد خود را پنهان کرده و به درمان روی نمی آورند.

وی ادامه داد: نرخ رشد اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است که باید به این امر توجه بسیار بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی گفت:زنان نخستین قربانی آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در جامعه هستند.

تاجفر با بیان اینکه درگذشته اعتیاد تنها درمراکز فقیرنشین شیوع داشت، افزود: درحال حاضر تمام اقشار جامعه گرفتار معضل خانمان سوز اعتیاد هستند و در مراکز عمومی، باشگاه های ورزشی، آرایشگاه ها و خوابگاه ها مواد مخدر عرضه می شود.

وی اظهار کرد: درمان چاقی، لاغری، درمان استرس و اضطراب زنان بهترین طعمه برای سوداگران مرگ در راستای ایجاد گرایش بانوان به سمت اعتیاد است.

وی اضافه کرد: زنان به عنوان همسر، مادر و خواهر در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند و ابتلای این قشر به انواع آسیب های اجتماعی بر روابط حاکم بر خانواده ها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال فروپاشی بنیان خانواده های ایرانی هستند و گرفتاری خانواده ها در دام اعتیاد و فروپاشی آنها بهترین راه برای رسیدن به هدف برای دشمنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه زنانی که به واسطه اعتیاد همسر از آنها جدا می شوند، ازنظر جسمی و روانی بسیارضعیف و شکننده هستند، افزود: این زنان عمدتا هیچ مهارتی ندارند و ما با قراردادن آنها در چتر حمایت کمیته امداد از آنها و فرزندانشان حمایت می کنیم.

"جلال حسین زاده" افزود: کمیته امداد دوره آموزشی ویژه ای برای بانوان آسیب دیده از اعتیاد برگزار کرده است و به زنانی نیز که اعتیاد خود را ترک کنند، هفت میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه گفت: آسیب هایی که از سوی بانوان جامعه را تهدید می کند بسیار بیشتر از سایر افراد است به همین منظور باید آموزش و اطلاع رسانی در خصوص اعتیاد بانوان بیشتر انجام شود.

"لطیفه مبین" اظهار کرد: شهرداری ارومیه در این خصوص برای 220 نفر بانوی خودسرپرست و بدسرپرست دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد را برگزار کرده که سه هزار و 520 نفر ساعت آموزش دیده اند.

اعتیاد یکی از معضلات اساسی در کشور و آذربایجان غربی است و بسیاری از جرم های دیگر به ویژه سرقت نیز توسط افراد معتاد صورت می گیرد.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضايي
۰۸:۰۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
خیلی زحمت میکشند با زنانی که اعتیادراترگ میکنند هفت میلیون ریال بلاعوض میدهند با اچن پول چکار کنند لااقل هفت میلیون تومان بدهند
آخرین اخبار