استاد دانشگاه علامه طباطبایی:

اعتیاد "بانوان "آسیب بیشتری به جامعه وارد می کند

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران،شیوع اعتیاد در بین زنان را از معضلات اجتماعی اعلام کرد و گفت: اعتیاد بانوان مخرب تر از اعتیاد مردان است و زیان بیشتری به جامعه وارد می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،«زهرا دربندسری » روز شنبه افزایش طلاق و عدم تربیت صحیح فرزندان را از جمله مضرات اعتیاد دانست و افزود: اعتیاد این قشر می تواند زندگی سالم سایر اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: اعتیاد زنان موجب می شود تا خانواده ها نتوانند وظائف اصلی خود را در جامعه ایفا کنند که این موضوع می تواند عوارض جبران ناپذیری در جامعه ایجاد کند.

دربندسری افزود: زنان معتاد به عنوان افراد شکست خورده در جامعه شناخته می شوند که جامعه در خصوص مردان این نظر را ندارد و از این ادبیات در مورد مردان استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه بانوان کانون اصلی خانواده ها هستند و نقش اساسی در تربیت فرزند ایفا می کنند، اظهار کرد: آنان نقش مهمی در استحکام خانواده ها دارند و با اعتیاد آنان، سلامت خانواده ها تحت الشعاع این موضوع قرار می گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در گذشته دسترسی نداشتن به امکانات اقتصادی مهمترین دلیل اعتیاد زنان بوده است که امروزه دلیل اعتیاد زنان تغییر کرده است.

دربندسری تصریح کرد: اکثر بانوان معتاد متاهل هستند و تاثیرپذیری این گروه از همسرانشان یکی از موضوعاتی است که در مورد زنان معتاد باید به دقت مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آسیبهای ناشی از اعتیاد بانوان باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد تا با اتخاذ راهکارهای دقیق از پیدایش این معضل اجتماعی پیشگیری شود.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار