عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد:

نقشه راه اصول ممیزی فناوری اطلاعات تدوین می شود

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت : سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه ای نقشه راه اصول ممیزی فناوری اطلاعات را در کشور تدوین خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،خسرو سلجوقی ،عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در سومین همایش اصول راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با تشریح تبیین مفاهیم و اصول ممیزی فناوری اطلاعات گفت: این نقشه معیار های ارزیابی فناوری اطلاعات  در سازمان ها و نهاد های مختلف را در بر می گیرد.
 
وی با بیان این که ممیزی فناوری اطلاعات در کشور  باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد افزود: کشور های پیشرفته در صنعتICT نسبت به برقراری ممیزی فناوری اطلاعات اهتمام داشته اند.
 
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ادامه به تجارب موفق ممیزی فناوری اطلاعات در سازمان های مختلف اشاره کرد و گفت: نقشه راه خلا موجود در قوانین راهبری و ممیزی فناوری اطلاعات را شناسایی می کند.
 
 سلجوقی در ادامه عنوان کرد: نظام ممیزی فناوری اطلاعات باید با رویکرد مشخصی در سازمان ها و نهادها راه اندازی شود تا مسیر هدایت و کنترل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گیرد.
 
 وی در پایان گفت: ممیزی فناوری اطلاعات مهم ترین عامل تاثیر گذار در ایجاد اطمینان صاحبان کسب و کار هستند.
 
 همچنین در ادامه این همایش ؛  ناصر سعادت،  رییس سازمان نظام صنفی استان تهران ، هدف از برگزاری همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را هموار کردن فضا برای توسعه کسب و کار شرکت های فناوری اطلاعات عنوان کرد و  ادامه داد: تلاش سازمان نظام صنفی، فراهم کردن زمینه برای توسعه صنعت  ICT در کشور بوده و  برگزاری این  نوع همایش های تخصصی، یکی از ابزارهای اطلاع  رسانی به منظور آگاهی اعضای سازمان و جامعه فناوری اطلاعات کشور است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به برنامه سازمان به " ایجاد دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها " اشاره کرد و گفت: در این راستا، هیات مدیره سازمان اقدام به تشکیل دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها و نمایشگاه های کرده است تا هر یک از همایش ها و نمایشگاه های تخصصی فناوری اطلاعات بتوانند با سازوکار و ساختاری استاندارد برگزار شوند.
 
بر اساس این گزارش، محورهای سومین  همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات شامل "تبیین مفاهیم و اصول ممیزی فناوری اطلاعات"، "معرفی چارچوب‌ها، ‌روش‌ها و استانداردها"، "ضرورت استفاده از استانداردها و چارچوب‌ها در سازمان‌های بزرگ"، "ارائه الگوهای بین‌المللی و تجارب سایر کشورها و تبیین شرایط مشاوره و توصیف فضای مشاوره کشور"،"ارائه تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق در اجرا"، "بررسی قوانین و مقررات تهدیدکننده و تقویت کننده"، طرح چالش‌ها، الزامات و عوامل کلیدی موفقیت استقرار ممیزی فناوری اطلاعات" و"ارائه نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه ممیزی فناوری اطلاعات"هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: اصول ، ممیزی ، فناوری ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار