باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

نقش سپاه پاسداران در حفظ امنیت ملی/ کمی انصاف داشته باشیم

بهتر است به جای عناد و زیرسؤال بردن کلیت سپاه پاسداران، نکات خود را دور از فضای غرض و مرض مطرح کنیم و یادمان نرود که این نهاد انقلابی و ارزشمند چه نقشی در امنیت ملی ایران دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در مطلبی که اخیراً در یکی از سایت‌های خبری به چاپ رسیده است، علاوه بر اهانت به نهاد انقلابی سپاه پاسداران، برخی تجهیزات و ادوات نظامی و توانایی‌های بالفعل این نهاد زیر سؤال رفته که جای بسی تفکر و تأمل دارد.  
 
در پاسخ باید گفت که شما چقدر از دوران انقلاب مطلع هستید که این‌گونه به این نهاد حمله‌ور می‌شوید.

جالب است که اگر گوشه‌ای از خدمات و اقدامات مثبت سپاه در راستای حفظ وحدت و امنیت ملی را مطرح کنیم، خود گویای همه‌چیز خواهد بود.  
 
در گام اول باید به بدو تأسیس این نهاد و اتفاقات بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد که نتیجه آن در دهه اول انقلاب بسیار سرنوشت‌ساز بود. 

**پلان اول: مبارزه با ضد انقلاب و ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق
 
در دوران پس از انقلاب و در اوایل انقلاب که این نهاد شکل گرفت؛ سپاه پاسداران برای مبارزه با تهدیدات درونی و بیرونی سینه سپر کرد و مقابله با ضد انقلاب در مناطق غرب و مناطق کوهستانی غربی کشور و انجام عملیات‌های مهمی مثل آزادسازی "خرمشهر" و آزادسازی بیش از 5 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان در "عملیات فتح‌المبین"  که دشمن را تا سرحدات خود عقب راند، نمونه‌ای از آن بود.
 



**پلان دوم: اقدام در راستای آبادسازی ویرانی‌ها و زدودن خرابی‌ها

 
گام دوم پس از جنگ تحمیلی سازندگی بود که شهروندان پس از جنگ وقتی به خانه‌های خود خصوصاً در مناطق غرب و جنوب غرب کشور باز می‌گشتند با تلی از خاک مواجه می‌شدند که با ورود و ایفای نقش سپاه و بسیج مردمی، ویرانی‌ها به سرعت آباد شد و فلسفه دوران سازندگی نیز به همین دلیل بود.
 
**پلان سوم: نقش‌آفرینی در اقتدار منطقه‌ای و توان بازدارندگی دفاعی 

جالب است که در مطلب مذکور به تجهیزات نظامی و امکانات و ادوات دفاعی انتقاد شده است!

 اولاً باید در نظر داشت سپاه پاسداران با استفاده از توان داخلی و متخصصین نظامی مبادرت به ساخت ناوچه (Frigate )، قایق‌های تندرو(Patrolcraft)، بالگرد (کلاس شاهد، 205 و امثالهم، اقدام در راستای ساخت انواع موشک‌های زمین به زمین (Surface to Surface missile) با بردهای مختلف از "SRBM " تا " ICBM " شده و این‌ها همه مرهون تلاش‌های سردار سرلشکر شهید "حسن تهرانی‌مقدم' و پرسنل جهاد خودکفایی بوده که در ساخت موشک‌های زمین به زمین از جمله شهاب3، خلیج فارس، فاتح و امثالهم، کوشش مجدانه داشته‌اند. 









_ در رزم زمینی "ایران" یکی از قدرت‌های صاحب سبک در منطقه غرب آسیا و جهان است و این مهم در انجام رزمایش‌های متعدد از سوی سپاه پاسداران کاملاً خود را نشان داده است.  
 
_ در بخش هوایی، پدافند و نیروی هوافضای سپاه توانسته‌اند امنیت ملی را در راستای یک دفاع هوایی نسبی تأمین کنند که نمونه آن هدف قرار دادن "هرمس 450 " در نزدیکی تأسیسات "نطنز"  بوده که توطئه صهیونیستی- عربی استکبار خنثی شد و اراده سپاه را در حفاظت از تأسیسات حساس کشور نشان داد.
 

_ در بخش دریایی، با توجه به سیاست‌گذاری کلان در بخش دفاعی و تصمیمات ستادهای بالاتر، وظیفه حراست از "دریای ایرانیان" به عهده ارتش و وظیفه حراست از "خلیج فارس"  بر عهده سپاه است.

سپاه پاسداران با استفاده از توان رزم ناهمتراز و به کارگیری قایق‌های تندرو، موشک‌های ضدکشتی (Anti-ship Surface to Sea Missile) و مین‌های دریایی توانسته هیمنه پوشالی نیروی دریایی آمریکا را زیرسؤال ببرد و آن‌ها زمان ورود به خلیج فارس جانب احتیاط را همواره رعایت می‌کنند و هنگامی که ایستگاه بین‌المللی سپاه در تنگه هرمز شناورهای آمریکایی را  مورد سؤال قرار می‌دهد، آن‌ها تمکین می‌کنند.  
 

_ اگر توان بازدارندگی سپاه پاسداران در عرصه امکانات و تجهیزات نظامی اعم از موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های ضد کشتی و موشک‌های سطح به سطح دیگر نبود رژیم صهیونیستی و آمریکا که همواره ما را تهدید می‌کنند جرأت تعرض پیدا می‌کردند و این به‌خاطر توان بازدارندگی بالای ما و مجموعه سپاه پاسداران است که هر زمان تهدیدی احساس می‌کند با انجام رزمایش‌های مختلف، دشمن سبوع، خون‌خوار و وحشی را عقب می‌رانند و باعث تأمین امنیت ملی می‌شوند.  
 




لازم است این را بدانیم که چه کسانی با کمک‌های مشورتی زمینه آزادسازی مناطق "ضلوعیه"، "جلولا"، "اسعدیه"، "طوزخورماتو"، "جرف‌الصخر"، "سنجار" و "زمار" و "سلیمان بیک " را فراهم کردند و این نشان از توان و اخلاص بالای سپاه پاسداران و فرماندهان آن در عرصه میدانی دارد که بازهم باعث تأمین امنیت ملی در هزاران مایل دورتر از مرزهای یک میلیون‌ و 648 هزار و 195 کیلومتر مربعی کشورمان می‌شود. 






بهتر است بدانیم که اگر رزمندگان سپاه پاسداران کمک مستشاری نمی‌کردند اکنون در داخل مرزهای خود باید با تروریست‌های تکفیری می‌جنگیدیم و این نکته‌ای بود که از سوی امیر دریابان "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد.  
 
پس بهتر است به جای عناد و زیرسؤال بردن کلیت سپاه پاسداران نکات خود را دور از فضای غرض و مرض مطرح کنیم و یادمان نرود که این نهاد انقلابی و ارزشمند چه نقشی در حفظ و توسعه امنیت ملی ایران دارد.

اگر پشت سیستم‌های خود و در فضای حاوی آرامش مشغول به کار و گذران زندگی و معیشت هستیم، فراموش نکنیم که این‌ها به‌خاطر تلاش نیروهای مسلح و به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرزها و شاید هزاران مایل فراتر از مرزها باشد که رزمندگان با به خطر انداختن جان شیرین خود، ضامن و حافظ امنیت ملی ما می‌شوند.

یادمان باشد که تنها کشوری در منطقه هستیم که این مقدار امنیت ملی داریم و باید کمی هم انصاف داشته باشیم.

 
گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار