روابط عمومی وزارت نفت:

نمایشگاه انرژی کیش به صورت تخصصی از سال آینده در دستور کار قرار می گیرد

نعمت الهی با تاکید بر اینکه وزارت نفت و شرکتهای زیر مجموعه آن حمایت جدی از برگزاری نمایشگاه انرژی کیش داشته و دارند، گفت: اگر نمایشگاه کیش به سمت جذب سرمایه گذاری بهتر حرکت کند عرصه برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران؛ اکبر نعمت الهی با تاکید بر اینکه وزارت نفت حمایت خود را از برگزاری نمایشگاه انرژی کیش اعلام کردهف اظهار داشت: حضور شرکتهای اصلی نفت در این نمایشگاه گویای توجه و حمایت مجموعه نفت است و امیدواریم این نمایشگاه متناسب با سالهای برگزاری خود تجربه و جایگاه لازم را به دست بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه حضور شرکتهای مجموعه صنعت نفت و یا نمایندگان آنها در همسو با تاکیدات ما برای حمایت از نمایشگاه بوده است، گفت: عدم حضور همه مدیران نفت در این مجموعه موضوعی مستقل از حضور شرکتهای نفت است و نباید این عدم حضور را به کل نمایشگاه و سایر مسائل ربط داد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به برگزاری حداقل چهار نمایشگاه عمومی نفت در طول سال ، گفت: همه این نمایشگاه ها عمومی و مشابه یکدیگر هستند و در یکسال اخیر سعی کردیم تا با تغییراتی این شرایط را تغییر دهیم ، به همین دلیل نمایشگاه اهواز را تبدیل به نمایشگاه سازندگان تجهیزات صنعت نفت کردیم و نمایشگاه بین المللی نفت تهران را نیز فضایی قرار دادیم تا تنها شرکتهای بزرگ و پیمانکار اصلی در آن حاضر شوند. در همین راستا پیشنهاد دادیم تا نمایشگاه انرژی کیش هم تبدیل به فضایی برای حضور شرکتهای سرمایه گذاری و سرمایه پذیری شوندو این تبادلات به شکل رسمی و متداول در این نمایشگاه اتفاق بیافتد.

نعمت الهی گفت: البته گویا برای اجرایی شدن این پیشنهاد در سال جاری فرصت و شرایط لازم مهیا نبود و امیدواریم این توصیه برای سال آینده محقق شود. البته ما به برگزار کنندگان این نمایشگاه توصیه می کنیم و تصمیم گیر نهایی خود آنها خواهند بود و ما در هر شرایطی حمایت خود را از نمایشگاه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد، نباید نسبت به نتیجه اقداماتمان در یک سال خوشبین باشیم چرا که این اعتمادسازیها زمان می برد و ما باید تلاش کنیم تا هر سال نسبت به سال قبل بهتر و بیشتر کار کنیم. این نمایشگاه یازدهمین دوره خود را می گذراند اما به نظر می رسد تجربه برگزارکنندگان به اندازه همین سالها نیست.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تبدیل کیش به هاب انرژی هم گفت: با توجه به پروژه های متعددی که در اطراف جزیره کیش در حال اجراست و نیز شرایط کیش به عنوان منطقه آزاد تجاری و امکان حضور آسانتر شرکتهای خارجی در آن امکان بیشتری برای برگزاری نمایشگاه ها خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار