مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم:

نمره مردودی دانشجو در معدل حساب نمی‌شود

نوه ابراهیم گفت: در آیین نامه جدید آموزشی پیشنهاد شد که نمره مردودی دانشجو در معدل آنها حساب نشود.

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از موارد مهم در آیین نامه آموزشی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بحث نمره‌ای است که دانشجو زیر حد نصاب کسب کرده و همین امر با درج نمره در کارنامه موجب افت و کاهش معدل دانشجو می‌شود.

وی افزود: در آیین نامه جدید آموزشی پیشنهاد شده است که نمره مردودی را به عنوان سابقه آموزشی دانشجو لحاظ شود ولی در معدل حساب نشود و چون نهایتا دانشجو باید نمره قبولی آن درس را کسب کرده و فارغ‌التحصیل شود.

وی اظهار داشت: بنابراین در نهایت نمره ردی دانشجو در معدل حساب نمی‌شود و حتی برخی پیشنهاد داده‌اند که این نمره از کارنامه هم حذف شود چرا که این مسئله تضاد ایجاد می کند و ممکن است موجب کاهش انگیزه و افت تحصیلی دانشجو شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست حذف کنن نمره مردودی ب نفع.. با اجرای این تبصره مانع از ضایع شدن حق بیشتر دیگر دانشجویان میشن ...اجرا بشه بهتره چون هروقت جلو ضرر بگیرن منفعته
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
سلام
با این وجود دانشجوهای قدیمی معدل کمتری نسبت به دانشجوهای جدید باید داشته باشند.فکر نمیکنید شاید حق بعضیها ضایع شود که قبلا مدرک گرفته اند
آخرین اخبار