نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9/شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر

نیروی زمینی سپاه در بخشی از عملیات‌ امروز خود دو رباط شناسایی و رزمی را به کار گرفت.

نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، نیروی زمینی سپاه در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9 دو رباط شناسایی و رزمی را به کار گرفت.

ربات شناسایی نیروی زمینی سپاه با اندازه‌ای کوچک و استتار شده، به دوربین‌های ترمال و مرئی مجهز است، و می‌تواند در روز و شب تا شعاع 5 کیلومتر به شناسایی بپردازد.

همچنین ربات مسلح نیروی زمینی سپاه به تیربار 7.66 میلی‌متری مجهز است که می‌تواند با نفوذ در منطقه عملیات، به انهدام اهداف مورد نظر اقدام کند.

براساس این خبر نیروی زمینی سپاه در رزمایش گسترده پیامبر اعظم9  بخشی از جدیدترین ادوات و سلاح‌های خود به‌کار گرفته است که نام و مشخصات این سلاح‌ها در ذیل آمده است:

«سلاح رمیت» یک مین کنار جاده‌ای است که علیه نفرات و خودروهای زرهی به‌کار می‌رود. این سلاح به‌صورت با سیم و کنترل از راه دور قابلیت اجرای آتش را توسط کاربر دارد، و می‌تواند تا 50 سانتی‌متر در خودروی زرهی نفوذ کند.

گفته می‌شود در کنار برخی از این سلاح‌ها تابلوهایی مخصوص شبیه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب می‌شود، که با شلیک تک‌تیراندازها از صدها متر دورتر به این تابلو سلاح عمل کرده و دشمن مورد هدف قرار می‌گیرد.

«آر پی اچ» یک پرنده سبک بدون سرنشین است که برای شناسایی در شب و روز به‌کار می‌رود. این پهپاد عمودپرواز بوده و با وزن کمی که دارد توسط نیروهای تکاور برای شناسایی محل عملیات به‌کار می‌رود. این پهپاد به سیستم اتوپایلوت (پرواز خودکار) و دوربین‌های ترمال و مرئی، مجهز بوده و شعاع عملیاتی آن 7 کیلومتر و مداومت پروازی آن 45 دقیقه است.

«صیاد» مین جهنده که می‌تواند تا ارتفاع 10 تا 15 متر به هوا پرتاب شده و با پرتاب تعداد زیادی ترکش و ساچمه، اهداف هوایی همچون بالگردها (بالگردهای در حال فرود) را مورد هدف قرار دهد.

«واصل» یک معبربازکن تعجیلی است که توسط راکت پرتاب می‌شود و قادر است در آنِ واحد معبری را به طول 100 متر و عرض یک‌ونیم متر در میدان مین ایجاد کند.

«جمرات» یک بمب هدایت‌شونده هوشمند است که به‌وسیله یک پهپاد «جایروپلن» به‌صورت سقوط آزاد رها شده و با استفاده از دوربینی که در جلوی بمب تعبیه شده، هدف خود را شناسایی کرده و با ارسال فرمان به بالک‌های عقب بمب، آن را به سمت هدف هدایت می‌کند.

براساس این خبر همزمان با برگزاری مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم(ص)9 گردان‌های بیت‌المقدس در ذیل این رزمایش به اجرای عملیات پرداختند. در همین راستا نیروهای مردمی و بسیجیان جنوب کشور در قالب گردان‌های بیت‌المقدس به‌عنوان پشتیبان نیروهای رزمی و عملیاتی نیروی زمینی سپاه عمل کردند.

شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر

نمایش ربات‌های شناسایی و رزمی توسط سپاه در رزمایش پیامبر اعظم9/شلیک موفقیت آمیز ۲ موشک کروز نصر از بالگردها به ناو هواپیمابر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار