اجل معلقی که آزادانه در آسمان صحرای سینا جولان می‌دهد +عکس

الزنانه، هواپیمای بدون سرنشینی وابسته به نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که این رژیم از آن برای انجام ماموریت های ویژه استفاده می کند و قابل دید با چشم غیر مسلح نیست و ...

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «فوری: کشته شدن یک زن و رخمی شدن 2 نفر دیگر در اثر حملات "الزنانه" .. فوری: الزنانه بالای فرودگاه عریش به پرواز درآمد .. فوری: انتشار خبرهایی مبنی بر شلیک 2 موشک دیگر از سوی الزنانه رژیم صهیونیستی به جنوب منطقه "الشیخ زوید" و بروز نگرانی هایی بین اهالی منطقه .. فوری: منابع قبیله ای تاکید کردند، هواپیمای الزنانه دومین موشک خود به سمت اراضی مصری و در نزدیکی محل اصابت موشک اول در جنوب رفح و در نبود کامل دستگاه های امنیتی و نظامی مصر را شلیک کردند .. و غیره».

این دقیقا خبرهایی است که هر روز پایگاه های خبری اینترنتی مصری به نقل از فعالان این کشور و روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال در منطقه سینا منتشر می کنند و از فعالیت های نظامی رژیم صهیونیستی سخن می گویند که در صحرای سینا انجام می شود و افراد و مناطق مسکونی و تاسیسات مصری را هدف قرار می دهند، بی آنکه بیانیه ای از سوی حکومت مصر درباره تایید یا تکذیب این خبرها منتشر شود، در حالی که در مواردی مشاهده شده، مطبوعات صهیونیستی این حملات را تایید کرده و از هماهنگی امنیتی گسترده ای که بین قاهره و تل آویو برای حمله به گروه های مسلح تکفیری در صحرای سینا وجود دارد، سخن گفته اند.

حملات هوایی صهیونیستی به صحرای سینا موضوع جدیدی نیست، بلکه از اولین روزی که ژنرال «عبدالفتاح السیسی» درپی کودتای 3 ژوئیه 2013 و براندازی حکومت جماعت اخوان المسلمین قدرت را در مصر در دست گرفت، آغاز شد و طی آن بسیاری از اعضای گروه تروریستی تکفیری «انصار بیت المقدس»‌ کشته شدند که صحرای سینا را به «ولایت سینا» تبدیل کرده بودند.

هماهنگی امنیتی تل آویو – قاهره یا نقض تمامیت ارضی مصر توسط صهیونیست ها/ در حال ویرایش

پس از این حملات انصار بیت المقدس فیلم‌هایی از اعترافات شماری از اهالی صحرای سینا پخش کردند که در آنها اعتراف کرده بودند، برای سازمان جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی جاسوسی کرده و نشانه‌ ها و علامت هایی را نزدیک نقاطی قرار داده بودند که الزنانه قرار بود، آنها را بمباران کند و در حالی که قاهره این فیلم‌ ها را تکذیب می کرد، اهالی و شیوخ قبایل و عشایر سینا صحت آنها را تایید کردند.

هم اکنون خبرهای حمله الزنانه به اهدافی در صحرای سینا به صورت روز مره و معمول و رایج در پایگاه های خبری و اطلاع رسانی محلی منتشر می‌ شود، بدون اینکه تکذیب یا تفسیر رسمی مصری در قبال آنها صورت گیرد، در این بین تنها برخی از پایگاه های خبری مصری در واکنش به این خبرها به درج این خبر اکتفا می کردند که این حملات توسط هواپیماهای بدون سرنشین مصری صورت گرفته تا به این ترتیب پرواز هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیستی در این مناطق را نفی کنند.


این موضوع موجب مطرح شدن سوالاتی شده است، از جمله اینکه آیا حملاتی که بنا به اظهار منابع محلی رژیم صهیونیستی در صحرای سینا دست به آن می زند، بخشی از هماهنگی های امنیتی موجود بین مصر و «اسرائیل» است، یا اینکه این حملات نقض حاکمیت ارضی مصر بشمار می آید که قاهره تا زمانی که به سود آن است، از آنها چشم پوشی می کند؟

هماهنگی امنیتی تل آویو – قاهره یا نقض تمامیت ارضی مصر توسط صهیونیست ها/ در حال ویرایش

الزنانة چیست؟

الزنانه، هواپیمای بدون سرنشینی وابسته به نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که این رژیم از آن برای انجام ماموریت های ویژه استفاده می کند و قابل دید با چشم غیر مسلح نیست و دارای صدای خاصی است که تنها برای اهالی منطقه قابل تشخیص است و فلسطینی هایی که حملات این پهپادها را در نوار غزه از نزدیک مشاهده کرده اند، از آن تحت عنوان «اجلی که از آسمان نازل می شود» یاد می کنند.


این پهپاد دارای دوربین های تصویربرداری بسیار دقیقی است که در آنها 4 بسته موشک تعبیه شده است، اما تنها زمانی قادر به عمل هستند که اهداف روی زمین مشخص شده باشند، به همین دلیل جاسوسان وابسته به رژیم صهیونیستی نوار مخصوصی را نزدیک اهداف قرار می دهند تا امکان هدف گیری آنها فراهم گردد.

این پهپاد توان دیدن افراد و خودروها را دارد،‌ اما نمی تواند، اهداف را از غیر اهداف تشخیص دهد، مگر آنکه توسط نوارهای مخصوص این پهپادها مشخص شوند، در آن زمان است که این هواپیماهای بدون سرنشین توان حمله به اهداف با دقت بسیار بالا را دارند و در این بین هرچه مناطق هدف پر ترددتر و شلوغ تر باشد، انتخاب آنها برای جاسوس ها راحت تر است. 

در این بین راه هایی برای مخفی شدن و پنهان شدن از حملات این پهپادها وجود دارد که میان اهالی سینا رایج است که آنها را برای اطلاع رسانی در صفحات اینترنتی می کنند، از جمله غوطه ور شدن فرد در آب و خیس کردن خود، چون گفته شده است، این پهپادها توان تشخیص افراد خیس را ندارند.

به نوشته پایگاه خبری «سینا العز» اهالی سینا تاکید می کنند که حملات پهپاد الزنانه آثاری از خود برجا می گذارد که تنها اهالی رفح و الشیخ زوید، در شمال صحرای سینا از اطلاع و آگاهی دارند، از جمله اینکه: 

- پهپادهای الزنانه از ماه های گذشته پرواز در آسمان جنوب شهر الشیخ زوید و رفح را آغاز کردند و از آن زمان تاکنون بیش از 15 حمله هوایی را انجام دادند که در هر حمله 4 بسته موشک حاوی بیش از 60 موشک را به سمت روستاهای جنوب الشیخ زوید و رفح شلیک کردند.
- شمار قربانیان این حملات تاکنون 30 نفر بوده اند که در میان آنها زنان و کودکان و افراد سالمند نیز مشاهده می شوند.
- پهپادهای الزنانه ده ها خانه مسکونی در مناطق فقیرنشین سینا را هدف قرار داده و منهدم کردند.
- بیش از حملات این پهپادها، رعب و وحشت ایجاد شده از حملات آنها، اهالی را آزار می‌دهد. این رعب و وحشت به شکلی ویژه میان کودکان به چشم می خورد.
- در 19 نوامبر 2014 الزنانه منزل فردی به نام «احمد ابو فریج» را هدف گرفت و طی آن 14 نفر از اعضای خانواده وی کشته شدند.

هماهنگی امنیتی تل آویو – قاهره یا نقض تمامیت ارضی مصر توسط صهیونیست ها/ در حال ویرایش
الزنانة مصر

پس از آنکه مصر حملات هوایی پهپادهای رژیم صهیونیستی علیه نقاطی در صحرای سینا را رد کرد، منابع امنیتی مصری به صورت غیر رسمی عنوان کردند، این پهپادهای مصر و نه «اسرائیل» بودند که دست به حملات هوایی در صحرای سینا می زدند.


در این ارتباط و پس از حمله اخیر رخ داده در ماه فوریه، یک منبع امنیتی مصری در شمال صحرای سینا گفت که پهپادهای الزنانه پس از غیبتی طولانی بار دیگر در آسمان سینا پدیدار شدند.
این منبع امنیتی مصری افزود: این پهپادها در عملیات ارتش مصر علیه مواضع گروه های تروریستی فعال در صحرای سینا مشارکت داشتند، عملیات هایی که فرماندهی آنها را سرتیپ «اسامه عسکر»، فرمانده اتاق عملیات منطقه شرق کانال سوئز برعهده داشت.

منبع مذکور ادامه داد:‌ در ماه فوریه گذشته دو پهپاد الزنانه در عملیات ارتش مصر در دو منطقه جنوب الشیخ زوید و رفح مشارکت داشتند و موفق شدند، ماموریت های محوله را به نحو احسن به انجام برسانند.

به این ترتیب این منبع امنیتی مصری به طور ضمنی به تملک ارتش مصر از این نوع پهپادها اشاره کرد، اما توضیح نداد که ارتش مصر چگونه به این پهپادها دست یافته است.
پس از این اظهارات فعالان اجتماعی در صفحات خود نوشتند، بعید نمی دانند که رژیم صهیونیستی ارتش مصر را به این پهپادها که خود تولید کننده آن است، مجهز کرده باشد.

این منبع امنیتی مصری توضیح داد که پهپادهای الزنانه مجهز به سیستم موشکی هوا به زمین هستند و 4 بسته موشکی مجهز به اشعه مادون قرمز و سیستم های پیشرفته دید در شب را با خود حمل می کنند که توان نزدیک کردن تصویر تا فاصله بسیار اندک را نیز دارند و این موجب اصابت 100 در صدی هدف می شود.

هماهنگی امنیتی تل آویو – قاهره یا نقض تمامیت ارضی مصر توسط صهیونیست ها/ در حال ویرایش

وجود مستنداتی مبنی بر هماهنگی امنیتی بین قاهره و تل آویو

مطالبی که مطبوعات مصری در خصوص پرواز پهپادها الزنانه در آسمان صحرای سینا منتشر کردند و اینکه این پهپادها از آن مصر و نه رژیم صهیونیستی هستند، بر این نکته تاکید می کند که رژیم صهیونیستی در قضیه مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری در صحرای سینا وارد مبارزه شده، بی آنکه این موضوع را به صورت رسمی اعلام کند و چه بسا این امر به موجب توافق ضمنی حاصل شده بین دو طرف صورت گرفته باشد که به موجب آن باعث تامین منافع امنیتی هم قاهره و هم تل آویو شود تا براساس آن رژیم صهیونیستی اجازه حمله به گروه های تروریستی تکفیری در صورت نزدیک شدن به مرزهای سرزمین های اشغالی را بیابد و در این راه از وجود گروه های و شبکه جاسوسی خود برای شناسایی مواضع و تجمعات آنها در صحرای سینا استفاده می کند.


وقایع و رخدادهایی وجود دارد که با دلایل و مستندات قاطع ثابت می کند، رژیم صهیونیستی عملیات هایی را توسط این پهپادها در صحرای سینا به اجرا گذاشته است که از جمله آنها می توان به ترور «ابراهيم عويضه»، مسئول حمله به اتوبوس حامل نظامیان صهیونیستی در منطقه «ایلات» اشاره کرد که 18 آگوست سال 2011 رخ داد و موجب کشته شدن 8 نظامی صهیونیست شد.

همچنین در آوریل 2013 ارتش مصر از کشف یک شبکه جاسوسی بزرگ خبر داد که در رسانه‌ های مصری بنابر اعتراف اعضای شبکه به «جاسوس های اوفادیا» معروف شدند و موساد آنها را برای جمع آوری و انتقال اطلاعات درباره عناصر مسلح و شبکه های قاچاق و تجارت اسلحه فعال در صحرای سینا به خدمت گرفته بود.

هماهنگی امنیتی تل آویو – قاهره یا نقض تمامیت ارضی مصر توسط صهیونیست ها/ در حال ویرایش

براساس اعترافات اعضای این شبکه آنها در عملیات ترور بسیاری از اهالی صحرای سینا از طریق علامت گذاری اهداف به واسطه علامت های الکترونیکی ویژه پهپادهای الزنانه مشارکت داشتند.

نقض تمامیت ارضی مصر

کارشناسان امور نظامی و فعالان اجتماعی حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به مواضع و نقاطی در صحرای سینا را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی مصر می دانند که نباید در قبال آن سکوت کرد و اینکه ارتش مصر باید هرچه سریع تر در قبال چنین تجاوزاتی بیانیه های توضیحی و توجیهی برای مردم مصر منتشر کند.

این درحالی است که منابع نظامی و سفرای رژیم صهیونیستی بر وجود همکاری امنیتی بین قاهره و تل آویو جهت غلبه بر تروریست های مسلح در صحرای سینا تاکید داشتند و 8 ژوئیه 2013 پایگاه خبری اطلاعاتی صهیونیستی «دبکا» گزارشی درباره مصر و رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن آمده بود، مصر و «اسرائیل» درحال بررسی اجرای عملیات نظامی مشترکی علیه گروه های تروریستی فعال در صحرای سینا هستند.

همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در 11 آگوست 2013 به توافقنامه سه جانبه ای اشاره کرد که بین قاهره و تل آویو و رام الله منعقد شده بود و هماهنگی های امنیتی بین طرف های مذکور برای مقابله با قیام مردمی در مصر و کرانه باختری را در بر می‌گرفت.
برچسب ها: پرواز ، اسراییل ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار