عبداللهیان در دیدار وزیر امور خارجه عمان عنوان کرد:

همه طرف‌ها در منطقه از اقداماتی که افراط‌گرایی را تشدید می‌کند اجتناب کنند/ تقدیر از مبارزه انصارالله با القاعده و داعش در یمن

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در سفر خود به عمان با وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه در سفر خود به عمان با یوسف بن علوی وزیر خارجه این کشور دیدار و  در خصوص همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفتگو و رایزنی کرد.

معاون وزیر خارجه با ممتاز خواندن روابط دو کشور از روند همکاری‌های دوجانبه بویژه برگزاری منظم کمیسیون و کمیته‌های مشترک دو کشور ابراز رضایت کرد.
 
امیرعبداللهیان در اظهارات خود در خصوص همکاری‌های منطقه ای  با اشاره به تحولات اخیر در یمن اظهار داشت: استمرار رایزنی و گفتگو بین همه طرف‌های سیاسی در این کشور به حل مشکلات بوجود آمده کمک خواهد کرد.

وی افزود: یمن متعلق به همه یمنی‌هاست و گفتگوی یمنی-یمنی در فضایی آرام و با مشارکت همه احزاب، گروه ها و جریان‌های سیاسی- اجتماعی راه حل عملی مشکلات پیچیده در یمن می‌باشد.
 
عبداللهیان خاطرنشان ساخت: ما معتقدیم همه طرف‌ها در منطقه باید از اقداماتی که افراط‌گرایی را تشدید می‌کند قویا اجتناب ورزند. امروز مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و وحدت جهان اسلام یک ضرورت به شمار می‌رود و بر همین اساس مبارزه انصارالله با گروه های تکفیری القاعده و داعش در یمن قابل تقدیر می‌باشد.
 
یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون عربی و افریقای وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و با سابقه تاریخی طولانی در منطقه است افزود: سلطنت عمان روابطی کاملا شفاف و با ثبات با جمهوری اسلامی ایران دارد و توسعه و تقویت این روابط را به نفع دو کشور و منطقه می‌داند.
 
وزیرخارجه عمان با اشاره به طرح سیاسی شورای همکاری خلیج فارس و خطراتی که وحدت ملی یمن را تهدید می‌کند بر مشارکت همه گروهها ، احزاب و جریان های سیاسی یمن در گفتگوهای یمنی تاکید نمود. بن علوی هرگونه رفتار مبتنی بر افراط گرایی را در منطقه از سوی هر طرفی که باشد بر خلاف مصالح همگانی دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار