سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان:

تیم ملی بزرگسالان را متحول کردم/ به جوانان فرصت دهیم

مهناز امیر شقاقی بیان کرد: تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی بزرگسالان با ترکیبی متفاوت و تلفیقی از بازیکنان جوان و بزرگسال عازم رقابت‌های مقدماتی المپیک ریو می‌شوند.

مهناز امیر شقاقی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی بزرگسالان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:‌تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت های مقدماتی المپیک ریو اول و چهارم فروردین ماه به مصاف حریفان خود چین تایپه و لائوس می‌رود. ملی پوشان برای صعود از گروه خود در این رقابت‌ها 7 اردوی آمادگی برپا کردند.

وی ادامه داد:‌ فدراسیون و کمیته فوتبال بانوان با درخواست کادر فنی در خصوص برگزاری دیدار دوستانه با تیم ازبکستان موافقت کردند پیش از آغاز رقابت ها 2دیدار دوستانه با تیم ازبکستان برگزار کردیم.

امیر شقاقی افزود: دیدار دوستانه با تیم ازبکستان علاوه بر ارتقاء سطح آمادگی و جسمانی بازیکنان سبب افزایش شناخت اعضای کادر فنی نسبت به ترکیب اصلی تیم ملی شده است و ملی پوشان رقابت و حریفان پر قدرت و سختی را در پیش دارند از  این رو انجام فقط 20دیدار دوستانه با یک تیم برای تیم ملی کافی نبوده است.

سرمربی افزود: برای انجام دیدارهای دوستانه بیشتر به کشورهایی همچون تایلند، اکراین و....نامه ارسال کردیم متاسفانه کشورهای منتخب آمادگی لازم برای انجام دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان را نداشتند.

امیر شقاقی افزود: ملی پوشان در اردوهای آمادگی تمرینات تکنیکی و آمادگی جسمانی انجام دادند آخرین اردوی ملی پوشان پیش از اعزام 25برپا کردیم و یک جلسه تمرین هم سه شنبه 26اسفند ماه پیش از اعزام انجام دادیم.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال بزرگسالان متاسفانه بدلیل مشکلات فراوان 2سال هیچ گونه فعالیت حضور در رقابت و برپایی اردوهای آمادگی اعزامی نداشته است.

امیر شقاقی افزود: تشکیل تیم ملی پر قدرت که دو سال هم در میادین بین المللی فعالیت نداشته سخت دشوار بوده است اما با تلاش و حمایت‌های فدراسیون و کمیته بانوان موفق به تشکیل تیم ملی بزرگسالان شدیم.

وی ادامه داد:‌در مدت کوتاهی که در تیم ملی بزرگسالان به عنوان سرمربی فعالیت می‌کنم به دنبال تحول بزرگ در تیم ملی بودم، با دعوت از بازیکنان جوان در تیم ملی بزرگسالان این تیم را متحول کردم.

سرمربی ادامه داد:‌پیش از اعزام تیم ملی فوتبال بانوان در رده بزرگسالان به مسابقات مقدماتی المپیک کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم به اعزام تیم ملی فوتبال جوانان داشته است که این مسئله محقق نشده است.

امیر شقاقی افزود: به دنبال هدف فدراسیون فوتبال از بازیکنان جوان در نفرات اصلی تیم ملی بزرگسالان بهره‌مند شده‌ام باید به جوانان فرصت دهیم تا با مرور زمان و حضور در رقابت های مختلف تجربه اندوزی مسیر موفقیت را طی کنند.

سرمربی ادامه داد: جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان تصمیم درست و منطقی است در دراز مدت و صبر و حوصله اهدافمان محقق می‌شود، نباید در مدت زمان کوتاه از جوانان انتظار معجزه داشت.

وی افزود: تحول در تیم ملی فوتبال بزرگسالان به نفع فوتبال بانوان است، باید از تحول ایجاد شده حمایت کنیم تا در آینده تیم‌های ساحلی قدرتمند و لیگ پویایی داشته باشیم، باید زمینه‌های موفقیت جوانان را فراهم کنیم.

امیر شقاقی افزود:‌در تیم ملی بزرگسالان تیمی بسیار جوان و نیرومند است البتته بازیکنان برتر با تجربه بزرگسال نیز جوانان را همراهی می‌کنند اما شاکله اصلی تیم از جوانان تشکیل شده است، عملکرد جوانان کم‌تر از بزرگسالان نیست، در مسابقات مقدماتی المپیک قدرت و توانایی  جوانان را اثبات می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ تیم ملی بزرگسالان سال‌های بسیاری را با ترکیب و خط مشی و ثبات در رقابت‌های بین المللی شرکت کرده است، متاسفانه عملکرد درخشان و موفقیتی را از تیم ملی بزرگسالان شاهد نبودیم، فرصت لازم و کافی در اختیار داشتند اما نتایج کسب شده رضایت بخش نبوده است.

وی ادامه داد:هدفم از حضور در تیم ملی و قبول سرمربی گری این تیم ایجاد رویکردی متفاوت در تیم ملی بوده است. خوشبختانه تا حدود  زیادی موفق شدم هدفم را رد تیم ملی بزرگسالان محقق کنم امیدوارم که فرصت کافی در اختیار داشته باشم تا مسیر موفقیت ملی پوشان را هموار و آینده‌ای روشن را برای فوتبال بانوان بسازم.وی ادامه داد: عدم حضور همه‌ی  بازیکنان در اردوهای آمادگی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل اعضا کادر فنی در روند آماده‌سازی تیم ملی بوده است، بد‌لیل برگزاری لیگ فوتبال بانوان بازیکنان در اختیار باشگاه‌های خود قرار داشتند. زمان زیادی را به دلیل این مسئله از دست دادیم، اگر همه‌ی بازیکنان را در اردوهای آماده سازی در اختیار داشتم به طور حتم اطمینان و شناخت بیشتری نسبت به عملکرد‌مان در مسابقات و سطوح  آمادگی ملی‌پوشان داشتم.

وی افزود: علی رغم همه‌ی مشکلات بد‌نبال نتیجه‌ای درخشان در رقابت‌ها مستقیم تیم منسجم است، همه‌ی بازیکنان یکد‌ل و برای پیروزی  به میدان می‌ روند.

امیر شقاقی ادامه  داد: رقابت‌های سختی را در پیش داریم،  برای همه صحنه‌ها و اتفاقات بازی برنامه‌ریزی انجام و به بازیکنان ابلاغ شده است. اتفاقات بازی را پیش‌بینی  کردیم و با اطلاعات و شناخت به مصاف حریفان می‌رویم.

وی افزود: برنامه‌های تمرینی تیم ملی در چین را به مسئولین داده‌ایم و پیش از اولین دیدارمان آخرین نکات و حرکات تمرینی را با بازیکنان پیگیری می‌کنیم طبق قوانین مسابقات حفظ 2 تیم  جواز حضور در مسابقات المپیک  را کسب می‌کند. امیدواریم تیم ملی بانوان کشورمان جزو تیم‌های صعود کننده باشد.

وی افزود: بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان برای موفقیت در این رقابت‌ها بسیار تلاش کرده‌اند. هدفشان افتخار آفرینی اثبات فوتبال بانوان ایران در آسیا و جهان است مسیر ناهموار و سختی در پیش  روی بانوان فوتبالیست قرار دارد. بانوان کشورمان در شرایط متفاوت با فوتبایست‌های سایر کشورها به مصاف حریفان  می‌روند. تیم‌های ملی فوتبال بانوان کشورمان در مقایسه با بانوان فوتبالیست کشورمان  دیگر از امکانات محدودتری برخوردار هستند. مسئولین و منتقدان در نقدها و اظهار نظرها‌یشان به تفاوت‌های و امکانات موجود توجه کنند و منصفانه نقد و اظهار نظر کنند.

امیر شقاقی افزود: تیم‌های ملی فوتبال بانوان با مشکلات فراوان مواجه هستند در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه بانوان را حمایت کنید و با نقد‌های تخریب کننده و انگیزه و اعتماد به نفس بانوان را تخریب نکنیم به تیم‌های ملی بانوان فرصت دهیم.

وی ادامه داد: فیلم کامل عملکرد تیم ملی چین را در اختیار داریم و نقاط ضعف و قوت این تیم را تیم را آنالیز کردیم، فیلم لائوس حریذف دیگر تیم ملی کشورمان بصورت کامل در اختیار نداریم ،  اما به دنبال فیلم کامل عملکرد بازیکنان لائوس پیش از مصاف با این تیم هستیم.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال بانوان رده‌بندی بزرگسالان 26  اسفند ما عازم چن شده‌اند.
ملی پوشان  یکشنبه دوم  فروردین ماه ساعت 15:30  به وقت ایران به مصاف تیم چین و سه شنبه چهارم فروردین در ساعت 15:30 به مصاف تیم لائوس می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار