نوروز؛ نوازشگری نوبرانه

نوروز نوازشگری است نوبرانه در نوروز نوید و اشاره‌ای است که درون ما را به زندگی تازه فرا می خواند و سرآغاز شکل گیری دوباره جنبش، تحرک و زندگی است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ آهنگ شادی ریز نوروز که در بستر زمان و زندگی پدیدار می شود، رخدادی یگانه و منحصر به فرد است؛ زیرا همگان اعم از سودبران، کارورزان، صاحبان و شرکت کنندگان در این نشاط همگانی مشترک‌اند، چه گل فروشی که سبزه‌ی هفت سین را برای شما می‌آراید و در اندیشه‌ی سفره خانه خود نیز است.

از دیگر ویژگی‌های این جشن سراسری آن است که با کمترین امکانات هم می‌توان سفره‌ای گسترده تا تأثیری ژرف و فراگیر در زمان و زندگی پیش رو ماه داشته باشد. این پهن شده بر کف اتاق، رقعه‌ی تازه ای است از رواق آینده که آرمان‌های بزرگ را طرح و تدوین میکند و ما را هشدار می‌دهد که فردا را چگونه بسازیم.

درست مثل مغز آدمی که چند گرم بیش نیست ولی فرمان جسم و جان ما در اختیار اوست؛ یا وجود آدمی که با وزن و جثه‌ی اندک می‌تواند جهانی را دگرگون سازد. آموزش این معلم سر سال علمی و عملی است؛ نکته‌های نهفته در دل یک یک میزبان‌های سفره که به طور عینی در مقابل چشمان ما هستند قسمت‌های عملی آن است و حکمت و فلسفه‌ی نهانی آن که به طور عینی و اشراقی ما را دگرگون می‌سازد بعد نظری آن محسوب می شود. 


منبع: کتاب " نوروز و فلسفه هفت سین" نوشته سید محمد علی دادخواه


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار