یزد؛

2300 نفر به صورت مستقيم ميزبان مهمانان نوروزي در استان يزد هستند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد گفت: ظرفيت اسكان مسافرين نوروزي در استان يزد با احتساب مدارس، مهمانسراها، هتل‌ها و... بيش از 85 هزار نفر مسافر در روز مي باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛معاون هماهنگي امورعمراني استاندار يزد اظهار داشت: جلسات ستاد تسهيلات سفر استان بستگي به فصل سفر به صورت مستمر و با قوت تشكيل گرديده و براي سفرهاي نوروزي نيز در قالب دوازده كميته فعال شده است.

سيدمحمدرضا سيدحسيني ادامه داد: دبيرخانه اين ستاد در محل اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد است و بيش از 2300 نفر به صورت مستقيم ميزبان مهمانان نوروزي در استان يزد هستند.

وي افزود: در ايام نوروز هر كدام از روزها به نام شهرستاني نامگذاري شده است و در آن روز جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري آن شهرستان به مهمانان نوروزي اطلاع رساني مي‌گردد.

سيدحسيني عنوان كرد: روز دوم فروردين به نام روز شهرستان يزد، سوم فروردين شهرستان بافق، پنجم فروردين شهرستان ميبد، ششم فروردين شهرستان ابركوه،هفتم فروردين شهرستان مهريز، هشتم فروردين شهرستان اردكان، نهم فروردين شهرستان اشكذر، دهم فروردين شهرستان بهاباد، يازدهم فروردين شهرستان تفت و دوازدهم فروردين به نام شهرستان خاتم نامگذاري شده است.

معاون هماهنگي امورعمراني استاندار يزد اظهار داشت: برگزاري ويژه برنامه‌ها و جشنواره هاي فرهنگي در مناطق نمونه گردشگري با رويكرد معرفي مناطق كمتر شناخته شده، اجراي برنامه‌هاي مفرح كويرنوردي در مناطق نمونه گردشگري و كمپ‌هاي گردشگري، اجراي برنامه هاي زنده راديويي و تلويزيوني و ارتباط با مطبوعات و خبرگزاريها در راستاي اطلاع رساني برنامه‌هاي ستاد تسهيلات سفر، برگزاري نمايشگاه صنايع دستي و بازارچه‌هاي سفر و توزيع بسته هاي نوروزي توسط بخش خصوصي و نظارت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و كميته نظارت تورها از جمله برنامه‌هايي است كه قرار است در روز دوم فروردين كه به نام روز شهرستان يزد نامگذاري شده است برگزار شود.

سيدحسيني گفت: باتوجه به ايام ويژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه هاي متنوع فرهنگي از طرف ادارات و نهادهاي فرهنگي و سازمان اوقاف استان در نظر گرفته شده كه در ايام شهادت حضرت زهرا (س) براي مهمانان نوروزي اجرا خواهد گرديد.

وي ادامه داد: 20 موزه فعال استان و بيش از 50 نمايشگاه صنايع دستي،مهمانان نوروزي را با آثار تاريخي، ميراث فرهنگي و سوغات يزد آشنا مي‌نمايند و همچنين 650 نفر وظيفه نظارت و بازرسي در اين ايام را بر عهده دارند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد افزود: بيش از 500 هزار بروشور آشنايي با جاذبه‌هاي تاريخي، ميراث فرهنگي و آثار تاريخي استان يزد توسط ستاد تسهيلات سفر، اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان تهيه شده كه در ايام نوروز در بين مسافران نوروزي توزيع خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.